Nu när kung bore har kopplat sitt grepp över Sverige med temperaturer ner mot -20 grader så går jag i totalt fiskeide. För några år sedan så slutade jag att vinterfiska. Jag är trött på att sitta och frysa på isen. I samma veva fick jag barn och då fick man börja att prioritera om. Nu så koncentrerar jag mitt fiske till höst och vår samt lite gösfiske på sommaren. I år kommer barn nr 2 så detta året blir det nog inte direkt mer fiske. Dock så lär det bli ett par resor till Blekinge och kalmarsund i vår. Picketracker challage är inbokad i kallendern. En tävling i vår får tyvärr strykas för min del. Pike Open Oskarshamn har varit ett givet inslag varje år men nu ligger det nära födelsen för mitt andra barn och min fru Isabel kan behöva all hjälp hon kan få.
Till hösten hoppas jag att hinna med lite mer. Resa till Norge för att fiska hälleflundra, Blekinge Gäddfestival samt Piketracker challange. Jag hoppas också att hinna med mer dagsturer till Blekinge och Kalmarsund. Tävlingar är riktigt kul men att bara åka ner till våra kuster för en dag och dra lite gädda utan att ha tävlingsmomentet är rätt rogivande.
bild från gäddfestivalen 2010
På betes fronten känner jag mig rätt nöjd nu. Jag ska bara inhandla lite mer gummibeten innan isen släpper. Nån ny Jeff Boggs och ev nån bulldawg ska ner i hinken.
Detta året kommer Andreas hårdköra sina nysnidade beten tanken är att han ska få ihop en större nollserie som ska testas så kvaliteten blir jämn. Jag hoppas ändå verkligen att några av dom som produceras kan komma att säljas för jag är riktigt sugen på ett par. Jag har fått se de utsågade ekbitarna på några beten som ska testas nu i vår och det kommer bli beten med mycket attityd! Det kommer att bli beten som är mycket uttänkta och där man tagit med gamla bortglömda tänk blandat med nytt tänk. en liten bild kan jag visa men resten är hemligt till betena är färdiga och testade.
Underarbetet på Andreas beten är sjukt bra. Andreas använder bara den finaste ek som man kan få tag på och sedan gör han ett sanslöst fint underarbete. Detta resulterar i en mycket bättre finnish.
Båten och trailern ska få sig en genom gång innan isen släpper också. Motorn ska få sig en liten service och elmotron ska få en snabb kontakt så av och på koppling ska kunna ske fort. Lite färg ska väl stänkas på båten också. Trailern behöver nya insatser till lycktorna och en ny vev ska monteras så vi kommer upp ur vattnet
I år kommer det bli en hel del filmande och fotande. Jag inhandlade en ny systemkamera och Andreas har köpt en ny gopro kamera med massor av härliga tillbehör. det kommer bli filmande över och undervatten och fotande med hög kvalitet. För några veckor sedan så kraschade min dator totalt. En ny imac med riktigt bra program i bild och film hantering fixades. Nu finns det inga ursäkter till att inte göra grymma fiskefilmer.
Nu hoppas vi bara att kung bore släpper sitt grepp så att isen smälter bort.
bild från första fisket 2011
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)