EPfiske: Planer och funderingar över Landösjön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

EPfiske: Planer och funderingar över Landösjön

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • EPfiske: Planer och funderingar över Landösjön

    Efter helgens misär på rödingsfronten så kan jag knappt bärga mig att åka till Jämtland och Landösjön. Förra veckan blev det ju spikat att premiären blir nu på lördag 4 februari. Enligt aftonblaskan så har ju den livsfarliga ”rysskylan” tagit ett järngrepp över landet, så kallt väder lär det bli. Ner emot -20 som det ser ut, långkalsonger på..
    För några dagar sedan så kunde man läsa detta:
    ”– Vi tömde då en av kassarna med slaktfärdig fisk för att se om uttern gjort någon skada på själva kassen. När vi lyfte upp den såg vi flera stora hål och där har cirka 30.000 rödingar som vägde cirka 700 gram styck rymt ut i sjön.”

    Likt tidigare år så har alltså uttern förstört nån kasse.. passande nog blir detta officiellt några dagar innan premiären ska äga rum.* Dom har gjort sin PR-läxa allt..
    Läs hela artikeln här.
    Var till Berras och inhandlade lite prylar inför helgen, ett nytt blänke och några mormyskor i färgerna lila, blå/vit och svart/blå. De delade med sig av en hel drös med tips angående Landösjön, så blir jag fisklös i helgen då stormar jag Berras på måndag och skriker rakt ut
    00:00 Lördag öppnar portarna, fast riktigt så tidigt kommer nog inte jag Joel och Jonas slita rekordrödingar.

    Enligt videon nedan så kan man tydligen dra annat där också :

    Vi får se hur det slutar.
    /Emil



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic Följ oss gärna även på Facebook!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X