SalmoTruttaSyd: Största hotet mot dina vadare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SalmoTruttaSyd: Största hotet mot dina vadare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• SalmoTruttaSyd: Största hotet mot dina vadare

[FONT=Trebuchet MS]
    [/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]
    [/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]Jag vet inte vad ni fördrar att fiska med, men allt somoftast använder jag mina Simms andasvadare. Jag har ett par Kinetic Neopren,men det ska vara mycket kallt för att jag ska orka släpa ut dem ur garderoben.Av någon anledning kan folk ibland vara lite nervösa när man ramlar runt blandstenarna med dessa tunna vadare. Men det folk inte ofta vet är att det värstahotet mot täta andasvadare kommer inifrån. Din egen svett påverkar denvattentäta behandlingen mycket negativt. Synnerligen om huden ligger direkt påbyxan utan mellanlager. Så några snabba tips är:[/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]
    [/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]· Skölj gärna av byxan inuti efter varje fisketur,viktigast är på sommaren då svetten och kondensen kan vara påtaglig [/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]· Utanpå kan också vara bra, men det är egentligeninget problem med saltvatten. Men det är ju alltid bra att skölja från smutsoch grus[/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]· Tvätta dem då och då i en tvättmaskin, men OBSinget sköljmedel! Kör den gärna tom en gång innan för att undvika missöden[/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]· Stenar och grenar i all ära, men viktigast äratt använda ditt grusskydd så att du inte får in grus och småsten i skorna somligger och skaver[/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]· Låt dem hänga löst mellan fisketurerna så att detorkar ordentligt[/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]
    [/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]Jag vet inte, detta kanske är självklarhet för många av ermen vill ändå dela med mig av de tips som jag har! [/FONT]

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 241 visningar