gavleoring: Kungligt fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gavleoring: Kungligt fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gavleoring: Kungligt fiske

[FONT=Verdana]I höstas så satt jag och Håkan bänkade framför tv:n påonsdagskvällarna då de sände programmet Fiske lite djupare. Ett kanonbra ochväldigt pedagogiskt program med Johan Broman och Fredrik Sjöblom somprogramledare. I ett program var de ute och vetikaljiggade gös med en tjej ochhon fick dubbelt så många gösar som de båda killarna fick tillsammans. Jagskrattade och pikade Håkan att tjejer, dom kan dom! Han tog det rätt bra och visa att henne skulle man ha fiskat med.[/FONT]
    [FONT=Verdana][/FONT][FONT=Verdana][/FONT]
    [FONT=Verdana]Någon månad gick och jag fick kontakt med Tony som undradeom jag ville börja blogga här på Gävleöring. I samband med att jag började göradet så fick jag väldigt många nya bekantskaper, främst på facebook. Kanonkul!De flesta var män, vilket inte är så konstigt då denna bransch domineras avdet. Dock fick jag ett mail ifrån en tjej som hette Cecilia och det stod ganskasnart klart för mig att det faktiskt var ”gösdrottningen” själv som hadekontakta mig. Jätteduktig och framförallt en ödmjuk tjej som jag är jättegladatt jag lärt känna. Roligt att ha en tjej som förebild också, inge ont om män,man kan dock känna sig lite ensam ibland då man som tjej brinner för en hobbysom är mansdominerad. Sedan det första mailet så har vi haft regelbunden kontaktoch i tisdags var det dags att träffas. [/FONT]
    [FONT=Verdana][/FONT]
    [FONT=Verdana]Vi kom till Skutskär runt åtta snåret och hämtade upp Cissioch hennes underbar hund Bella. In med ismetespön, flytoverall samt div.prylar, de flesta märkta CWC, eller BFT (sådär då fick de lite gratis reklam) ochvidare mot Marma. Hennes föräldrar har för ett tag sedan köpt huset som liggergranne med deras eget och skall nu öppna det som vandrarhem. Jättefint, ochstort var det. Jag och Håkan som är van med hyddans lilla utrymme tyckte det varskönt med en riktig hall där alla fiskeprylar fick plats. Det blev en tidigkväll och jag sov som en stock.[/FONT]
    [FONT=Verdana][/FONT]
    [FONT=Verdana]5.00 ringde väckarklockan och jag var klarvaken och redo förvår fiskedag. Alltid lika spännande att prova nya vatten. Vi var först ut påisen, som tillskillnad från hemma var blank och fin. Bara några minuter efteratt vi anlänt och börjat bära ut spön och grejor så kom en annan fiskare. Håkanbörjade borra ut hål och när jag sedan går och sätter så ser jag att gubben,den andra fiskaren borrat och märkt ut hål, 2 meter ifrån våra. Nädå, han varförst påstod han. Skitsnack! Strunt samma sa vi och borrade nya hål åt andrahållet. Han insåg väl tillslut att han hade fel, för efter ett tag flyttade hansina saker men av ren principsak vägrade jag att sätta i hålen bredvid där hanhade fiskat. [/FONT]
    [FONT=Verdana][/FONT]
    [FONT=Verdana] [/FONT][FONT=Verdana]Vid det här laget så hade Cecilias kompis Kjell Bohlin, somtillverkar gruffdragen också anlänt till vårt gäng. Vi hade en del fällningarmen de var väldigt försiktiga[/FONT][FONT=Verdana] och spottade mörten i de flesta fall. Håkanlyckades få två stycken, den största på 6.8 kg och Cissi fick en fin gädda runt5 kg. Vi han aldrig väga hennes för i samma stund fällde det igen, denna gång vardet min tur och jag hade precis hjälpt henne och var tvungen att springa.Tyvärr så tappade jag min efter ett tags drillande, den kändes fin, inget asmen säkert runt 5-6 kg. Det gjorde mig faktiskt inte så mycket för att bara fåvara där den dagen gjorde mig nöjd. Vi satt ute tills två ungefär för att sedanbryta och åka hemåt. [/FONT]

[FONT=Verdana]Jag var helt slut på vägen hem men ett glädjerus fanns fortfarande kvar i kroppen. Innan vi åkte hem så pratade jag och Cissi om att det var min tur att ta med henne ut nästa gång och förhoppningsvis få visa henne lite Lakfiske. Drottningen av Lake, världens fulsötaste fisk, det kan få jag det då. Istället för den röda, rulla ut BFT-mattan, här ska det fiskas! HH HNär[/FONT]

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 241 visningar