EPfiske: Premiär på Östra Nyasen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

EPfiske: Premiär på Östra Nyasen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• EPfiske: Premiär på Östra Nyasen

Tack vare Emil så var jag ledig just denna dag då premiären på Östra Nyasen gick av stapeln. (För att klargöra eventuella missförstånd så pratar jag om stormen Emil som slog till i södra Sverige i veckan.)

Då det var fiske som gällde idag så blev jag tyvärr tvungen att lägga mig och missade den rafflande avslutningen av junior-VM i hockey. Klockan stod på ringning klockan 06:00 och då var det upp och dra igång en panna kaffe, och kolla resultatet på matchen. 1-0 till Sverige! VM-GULD!* Men ni är inte här för att läsa om hockeyn så här kommer lite om hur dagen utspelade sig.

Vi anlända till sjön 07:20 så vi hade 40 minuter på oss att dra igång blinkpirken, borra hålen och hänga på räkan. När vi kom till sjön så var det inte mer än 10 personer ute på isen, men när klockan närmade sig 08:00 så tror jag säkert att vi var 60-70 personer fulla av förväntan.

Vi öppnade starkt, riktigt stark. Den smäller till i farsans grejer och det är fisk på, stor fisk! Efter ca.3 minuters drillning så på andra försöket så sitter huggkroken och fisken flyger upp på isen! Vågen visade imponerande 3,2 kg. Skönt att få revansch för farsan då storfan på Slakttjärn fick simma vidare efter en missad landning med huggkroken.

Detta hände efter 29 minuters fiskande. Sen var det liksom stop. Vi höll stenhård bevakning på våra fiskekamrater runt om oss och vi tyckte oss inte nån aktivitet, någonstans. Inte hos oss heller. Så det blev trögt. Vi jagade och jagade. Efter att ha bytt sida på sjön så lyckades jag tillslut lura en rackare, en liten, men var skönt att än en gång känna gung i grejorna. Känns skitkul att få regnbåge, dom kämpar järnet! Även dom småa på 6-7hg kämpar så hjärnan går direkt in på övervarv och börjar fundera på om det är en på 2 eller 3 kg som har klivit på.

Vi avslutade dagen efter 5 timmars fiske och kan med facit i hand säga att jag hade nog hellre bevittna VM-guldet. Men det är inte helt fel att spendera dagen på sjön heller. Tystnaden som finns ute i naturen är något alla borde få uppleva lite då och då. Batterierna är laddade och nu väntar en bandymatch som skall följas av både mig och Emil med stort intresse. (För att klargöra eventuella missförstånd så pratar jag om Emil Malmgren och inte om stormen.)

Vill även passa på att be om hjälp! Skriv gärna i gästboken eller skicka ett mejl om ni vet om någon tävling/premiär som inte står med. Eller om du själv ska arrangera en tävling och vill annonsera den hos oss och gör ni det så kan jag nästan garantera att Team EPfiske.se kommer att delta!

Från oss alla, till er alla; SKITFISKE! / Peter

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic Följ oss gärna även på Facebook!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 263 visningar