Morten Opsahl: For ett år :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Morten Opsahl: For ett år :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Morten Opsahl: For ett år :)

2011 går inn i historien som mitt hittil beste fiskeår. Å bikke 10 kg er ingen lett jobb, og det har blitt hundrevis av resultatløse stangtimer. Man lærer mye av å prøve og feile, og i år har jeg tatt meg tid til å prøve litt nye metoder. Endte tilslutt opp med 6 gjedder over 10 kg, noe jeg synes er veldig bra, og i tillegg til disse, har jeg mistet flere store. Det er godt å vite at all nyprøvingen har bært frukter!

Isfiskesesongen startet forholdsvis dårlig, men fikk lurt opp en 9+ i Steinsfjorden i Midten av Januar.

Årets første tiplusser kom i midten av Februar. Endelig over 10 kg på Steinsfjorden. 11060 gram fordelt på 112 cm.

Det ble en rekker flere turer, men resultatene lot vente på seg. ble med ett par mellom 8 og 9 kg. Det er rett og slett vanskelig å lykkes på Steinsfjorden, men desto artigere når man først får uttelling.

Isen forsvant, og årets første tur i båten skulle vise seg å gi full klaff.

11840 gram og 112 cm er den nye persen på spinnfiske. Det er vel en av de sprekeste gjeddene jeg har fighta. Hadde mange lange utras og stanget lenge nede i dypet før den tilslutt viste seg.

Dagen etter var jeg på plass igjen, og etter mange kast uten fisk, smalt det til få meter fra båtripa. vekta stoppa på 10020 gram, lengden var 110 cm.

I tillegg til dette persa jeg på Jerk i Steinsfjorden. 9680 gram fordelt på 112 cm.

Før jeg visste ordet av det var vårsesongen over, og jeg bestemte meg for å ta en liten dorgesatsing. Hadde sikkert 30 dorgeturer, og det ble 2 veldig flotte gjedder, begge ble tatt på mitt utstyr. Er jo gjerne slik at folk som låner utstyr får de største fiskene. Slik skulle det bli i år, og jeg skal ikke legge skjul på at jeg ble en smule missunnelig, men igjen fikk jeg bekreftelse på at taktikkene mine fungerte.

Martin med purke, han er på besøk noen dager hver sommer, og han presterte kunststykket å lande denne gjedda på 10580 gram og 111 cm

Som om ikke det var nok, flesket Glenn til med denne gjedda på 13 kg blank. 119 cm. Og det på sin første ordentlig dorgetur. Sånn er det med fiske. Ting skjer når man minst venter det.

Hadde ett par griser helt inntil båten som dessverre glapp. den ene var i 12 kgsklassen, men det ville seg ikke helt for meg. Fikk tilslutt en trøstefisk på 8,7 kg.

Høsten kom, og spinnfisket stod for tur. Også i år skulle jeg klare å bikke 10 kg med minimale marginer.

10280 gram og 110 cm tatt på paddletail tett inntil båten.

Satsingen fortsatte, og det havnet mange gjedder i 6 - 9 kgsklassen i båten.

Og seint i sesongen begynte meiteeventyret. Inspirert av Suksessen til Roger bar det avsted med agnfisk og fluktstol! Hadde full klaff på min første tur, og landet 2 gjedder over 10 kg hvorav den største fisken brant seg ekstra godt inn i hodet.
    11120 gram og 114 cm
    Og godbiten tilslutt. 17700 gram og 124 cm. Å få en slik fisk hører til sjeldenhetene, og for ett år siden hadde det vært tangering av Nreken. Det er ganske utrolig å tenke på.. Lever lenge på den!

Det ble satset noen turer på steinsfjorden i håp om å overliste ei grov høstgjedde, men det ville seg liksom ikke helt. Det samme må vel kunne sies om ismeitesesongen som begynte tidlig i Desember. 5 turer har kun resultert i sniper og agntyveri. Jarenvannet er rett og slett ett håpløst vanskelig vann å fiske i.Steinsfjorden fikk is i Romjula, og det ble lagt 2 turer dit uten at det skjedde noe særlig..

Det har vært ett fantastisk bra fiskeår. Er spent på om jeg klarer å toppe det neste sesong. Lysten på flere store gjedder er i hvertfall til stede!

Godt nyttår alle sammen

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    PB
    Gjedde 9540 gr
    Sik 1800 gr
    Ørret 5720 gr
    Røye 2505 gr
    Abbor 1290 gr

www.mortenopsahl.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
988 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 901 visningar