Team Suomela: Videoklipp | Crested Waves i Teneriffa, Längtar tillbaka! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Suomela: Videoklipp | Crested Waves i Teneriffa, Längtar tillbaka!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Suomela: Videoklipp | Crested Waves i Teneriffa, Längtar tillbaka!

Under detta mörka vinter halvår så*börjar man att tänka tillbaka på ljusare och*framför allt*varmare tider, Det som ploppar upp då är givetvis från*förra året då Jag och Frun var på smekmånad i Teneriffa, där det blev en hel del solande, badande men det blev*givetvis också*fiske! Det var första gången för oss att prova på*äkta havsfiske, själv hade jag beställt ett gigantiskt hugg av en marlin! Men tyvärr som fiskare vet man att det aldrig är fångstganranti! Istället klev det på en Dorado på spöt bredvid mitt! Vilket*jag*glädjes åt att filma! Klicka här nedan för att ta del av*videon samt lite bilder från fisketuren!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Följ gärna mitt fiske på min blogg!

Var ner förra veckan till Teneriffa och C.W. håller fortfarande igång.
    Tog en halvdagstur med dem varvid vi passerade ett stim bonitos och det vart en härlig panikkänsla innan man visste om en eget spö var ett av de som tömdes på lina. Tyvärr var mitt spö opåverkat och stilla vilket även gällde under metet där det bara registrerades ett napp men då av en stingrocka med dryga metern i vingspann.

Click image for larger version

Name:	bonito2.jpg
Views:	1
Size:	32,8 KB
ID:	1765303
    Bild från båten på en Bonitos
    Fick lite småfisk från kust och pir när jag agnade med fiskrens och räkor. Inget stort förutom ett jättenapp som lyckade bita av en 0,3mm spunnen lina när jag drog åt slirbromsen för att få stopp på den (förslag från C.W. var stingrocka eller sköterska haj).
    När jag kollade med de andra gubbarna på kajen så metade de med kraftiga flöten och sänken men kroken hängde fritt 1m under sänket. Betet de använde var bröd eller småkrabbor plockade i strandkanten under lågvattnet.

FörVadDetÄrVärt /
    PerN

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
    12 svar
    3 779 visningar
    3 gillar
    Senaste inlägg Henke E
    av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
    87 svar
    6 237 visningar