Emmas fiskeblogg: Abborrvecka i Danmark! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Emmas fiskeblogg: Abborrvecka i Danmark!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Emmas fiskeblogg: Abborrvecka i Danmark!

Fin Dubblé!

Fort gjprt o slita ut jiggarna under sånt här fiske!

Då var det dags för årets abborrfiske här nere i Danmark! I Ishöj närmare bestämt.
    Första gången jag fiskade här var ifjol, det gick bättre än bäst! kilosborrarna kastade sig över jiggarna & till o med en havsöring på 6 kg kom upp!
    Denna gången är jag här ca en månad tidigare, igår var första dagen av abborrveckan & jag var lite skeptisk om jag var för tidigt ute. Men efter helt sjuka rapporter från bland annat Mads Grosell så kom tron tillbaka!
    Nere vid den lilla åmynningen stod vinden o piskade vassen & det var nästan vita små gäss ute i mitt-rännan. Här är det vadfiske som gäller, & det är extremt roligt tycker jag! Fisken var inte sen med att bita! Jag träffade ett stim med en gång, & vackra, ljusa abborrar kom upp. Men dom var lite mindre än vad jag väntat mig, 6-8 hg ca.
    Jag fiskade meg* utåt mynningen & abborrnarna var på i varje kast! Men så hittar jag en liten djuphåla.. & där smäller det på en bättre en bit! En helt ljusgrön abborre, med lysande röda fenor glider in vid sidan av mig. Kan det vara nytt pers..? Jag tror det! Jag får vägt fisken & precis som jag trodde hade jag rätt! 1,4 kg, nytt PB! Efter lite fotande får den majestätiska abborren simma tillbaka till sina kompisar. Overkligt, tänkte jag. Bara stått o fiskat ett par timmar & så slår man ett PB som om det skulle vara lätt som en plätt?!
    Efter en fikapaus kör jag igång igen. Jiggen landar perfekt i djuphålan, jiggen hinner nästan inte sjunka förrän det rycker tag i spöet! Denna är också fin.. Abborren går & stångar mot botten, jag vågar nästan inte tänka tanken igen.. Nytt PB?? & Jaa! Denna klunsen pressade vågen ner till 1,5 kg! Att slå 2 pers på nån timma? Hur ofta händer det? Direkt efter PBfisken smäller en till fining på, denna dock lite mindre, men jag är mer än nöjd!
    Denna abborrplatsen är helt otrolig! Så mycket fisk? & så stora? & så enkelfiskat? En silverfärgad shad-jigg & ett par vadarbrallor är allt du behöver !
    Men abborrveckan är inte slut än…! nu ska jag sätta mig i bilen & köra mot Ishöj, ska jag lyckas persa idag också..? Vad tror ni ?
    Think Fishy/Emma
    PB nr 1!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 261 visningar