Dagens aktiviteter har gått i feskingas tecken.
I morse drog jag och Kapten Pollack iväg till Baggerud för att kolla in vart det var.
Det var ju inga större problem att hitta dit men vi ville ju hellre leta efter det i dag emot att snörra runt där med båt å allt efter bilen å då inte hitta rätt.
Väl vid rampen så försökte vi fånga vågor på bild... Det gick väl sådär för mig då de ser bra möe häftigare ut i verkligheten än på mina kort iaf...
Därifrån åkte vi till Gullspång för att spana in laxtrappan där.
Öhhh vattenfallet menar jag för jäklar sikket drag det var där nu.
Riktigt mäktigt va möe vatten det kom över trappan.
Det fanns ju inte en liten chans ens att se att det fanns en trappa under de där vattenmassorna.
Jaja väl klara där så drog vi tillbaka till Grums för stundande medlemsmöte i trollingklubben. Där ventilerades många frågor, bland annat hur vi ska få in mer pengar till lax/öring isättningarna i framtiden och även hur vi ska göra med inblåsta dagar på KM serien.
Beslut togs även gällande årets KM serie, om att den var avslutad nu med 2st genomförda tävlingar. Vi börjar alltså på en ny serie till våren och hoppas på trevligare väder på de planerade dagarna.
Efter medlemsmötet så stack jag och Pollack och kollade våra mörtstugor. Det var riktigt fina mörtar i dom och vi har goda förhoppningarn inför vinterns ismetesäsong.
Bifogar lite bilder från dagen.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)