Morten Opsahl: Sesongens første tur på isen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Morten Opsahl: Sesongens første tur på isen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Morten Opsahl: Sesongens første tur på isen

Vinter, snø og is har endelig meldt sin ankomst, og godt er det. Har blitt mange kast med gummi og jerk i høst, og da er det godt å endelig kunne sitte på isen å slappe av. Kulda lot vente på seg, men tilslutt kunne det rapporteres om 3 - 4 cm stålis på Jarenvannet, og da måtte jeg ut. Som førstemann på jarenisen hadde jeg kjempetrua på suksess. Har sagt det før og sier det igjen, Det hviler en forbannelse over meg og Jarenvannet. Tror ikke jeg er alene om å ha den oppfatningen. Men i fjor løsnet det på sesongens første tur, så jeg var nesten overbevist om at årets første tur ville få ett hyggelig utfall.

Den første isen er tynn, men fullt gangbar.

Etter nedslipp av agn, la jeg meg ned på isen for å se om det var noe action under isen, og det var det. Siken var ikke i bitemodus, men klarte tilslutt å lure opp dagens første og det som skulle bli dagens eneste sik.

550 gram.

Så kom dagens første run. Akkurat da var Monsen på vei ut for å ta en prat, så han hjalp meg med å få tatt ett bilde. Ikke store fisken, men det var godt å høre bjella ringe igjen

Minutter ble til timer, og det skjedde lite. Flyttet meg ut på dypere vann, og på nedslippet hogg det til. Trodde det var ei gjedde med engang, men stort ble sjokket da det viste seg å være en diger Mort.

Veide den til 520 gram. Ny pers det.

Ble 2 gjedder til, men de var små.

få dager senere var jeg og Monsen ute på nesten samme plass for å gjøre ett nytt overlistingsforsøk, men som så uendelig mange ganger før måtte vi se oss rundlurte av storgjeddene i Jarenvatnet. Det skal ikke være lett.. Så i midlertid ett realt beist under kikkefiske etter sik. Fisken veide nok rundt 10 kg, og hadde enorm ryggbredde. De er der i hvertfall, men å få de til å bite er en annen sak... Gav oss tilslutt pga for mye vind og regn, men jeg kommer tilbake. Om jeg så må ha 50 turer til for å lykkes så skal jeg lykkes det tilslutt.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    PB
    Gjedde 9540 gr
    Sik 1800 gr
    Ørret 5720 gr
    Røye 2505 gr
    Abbor 1290 gr

www.mortenopsahl.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 241 visningar