parabellum: 111129 – Höstmete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 111129 – Höstmete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 111129 – Höstmete

Vid lunchtid mötte jag upp Martin och vi hade bestämt oss för ett fiskepass i åarna vid sjön. För ovanlighetens skull var det mete som gällde.
    Inledde passet med att fixa betesfisk. I mörtstugan fanns en liten Mört, en liten Braxen och en stendöd mink! Åkte vidare och metade upp betesfisk istället. Det fanns gott om mört i fin storlek i ena ån så det tog inte speciellt lång tid att fylla upp förrådet. Fiskade av första bäcken men inga kontakter. Såg en del fisk som skyggade iväg så fort vi närmade oss. Vi åkte vidare till den å som levererat mest fisk tidigare och efter bara någon minut tappade Martin en fin fisk – Linbrott så det blev till att tackla om. Jag fiskade av platsen där Martin tappade sin fisk och den högg igen. Mothugg – Inget! Kastade ut på samma plats igen och PANG. Krokad och landad fisk. 6kg och 90cm. Bra start!

Martin återvänder med nyriggat spö och det tar bara någon minut innan det är dags igen. Ny tjock och fin höstfisk. 7.5kg och 95cm.
    Innan det blev mörkt landade vi ytterligare en fisk var. Cirka 2kg styck.
    Ett kul fiskepass som faktiskt levererade lite storlek på fisken. För min del är det faktiskt årets största Gädda, vilket vittnar om att jag haft ett ganska mediokert fiskeår.
    På fotona kan ni se våra nya stiliga mössor som Martin fixat!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar