Jerkskadad: PTC 2011 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkskadad: PTC 2011

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkskadad: PTC 2011

Sista tävlingen för året och nu skulle vi bara vinna. Det var en mycket vacker morgon när vi anlände till kalmar. Många kända ansikten på parkeringen och många mycket duktiga gäddfiskare med god kunskap om vattnen i sundet och att försöka slå dessa fiskare gör bara att man blir ännu mer taggad. ca 07:30 rullade vi ner båtarna i sundet.

Det blev en mycket vacker dag med totalt värdelöst fiske. Vi hade nån timme på morgen när vi hade några fina stötar och sedan var vi med om nått helt makalöst. När vi stog på grunt grumligt vatten med massor med id och sutare så kom två riktigt stora plogar i vattnet och ett stort antal sutare och idar flydde i en stor svallvåg och när de närmade sig land och ca 15cm djup så flög dessa stora fiskar halvägs upp på land. Jag kastade genast mot plogarna och en den började följa mitt bete men vattnet var så grumligt att den missade betet totalt och en jättegryta bildades. Nån minut senare så för Isberg ett hugg som sticker iväg ett tiotalmeter åt sidan och han får verkligen kämpa för att få stopp på fisken som sedan visade sig vara en sutare på ca 3 kilo! En riktigt tjock jävel som jag senare krokade av i vattnet. Efter detta hände nästan ingenting på hela dagen bara en snipa upp i båten.
    När vi vaknade dag 2 såkunde inte vädret vara bättre. Regn, blåst, och riktigt mulet! Efter att ha haft båtstrul som resulterade i att Malm och Anders fick ta Isbergs lilla vingliga plastbåt på lördagen så bytte vi båtar inför söndagen. Nu tävlade vi som rivaler men nu äger ju jag och malm båten ihop så jag tyckte det kändes bäst att vi körde en dag var.
    Vid ett par tillfällen under söndagen höll jag och isberg på att trilla ur den vingliga badbaljan men vi lyckades på nått magiskt sätt hålla oss kvar. Söndagen startade lite segt men så fort dimman lättnat så fullkomligt hoppade det upp gäddor i båten. Jag och Isberg hittade ett ställe som levererade ca 10 gäddor på ca 20 minuter. Jag började med att tappa en gädda på drygt 80cm när jag skulle ta gälgreppet. Efter ett par svordommar så dängde jag i väg ett kast och direkt så sög en gädda på exakt 75cm i sig betet. Min första fotade gädda.
    Efter det hade jag en mycket fin gädda som vältrade sig över betet och och missade det precis. Innan detta skedde så tog Isberg nytt pb i sin första gäddtävling. 100cm kärlek tog en skinnywolf Abborre på mycket grunt vatten. Skinny wolf Abborre var för övrigt det ända bete vi fick fisk på andra dagen.
    Malm och Anders hade också bra fiske under dag 2.Efter att ha tagit en gädda på 78cm så får Malm ett riktigt tungt hugg som direkt sticker iväg utan att han kan göra något. Mer hinner han inte med innan gäddan klipper hans tafs och tar hans skinny wolf guldsarav.
    Dom får ändå ett tjugotal gäddor men missar gränsen på 75cm med gäddor på både 74 och 73 cm. På eftermiddagen innan det var dags att åka hemåt så drar Malm och Anders in i den vik där jag hade haft den stora plogen efter. På samma ställe tar Anders pb med en gädda på 10152g och endast 108cm. En riktig isterbuk! Även denna gädda sög i sig en skinny wolf abborre

Stor Grattis till Anders som även tog hem pike of the day på söndagen och tävlingens största gädda.
    Vinnare av tävlingen blev arrangören Roddan i Team Piketracker och Team gäddestor som fick dela på vinsten då båda teamen fick ihop 351,5cm.
    Vi tackar Roddan för en mycket trevlig tävling och laddar om inför vårtävlingen

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://jerkskadad.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 269 visningar