Team Hajmat: En hel del grejer på G - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Hajmat: En hel del grejer på G

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Hajmat: En hel del grejer på G

Vi har en hektisk tid framför oss.

-
    Oj oj oj vad med grejer det är på gång nu. Varenda helg är uppbokad fram till slutet av oktober och jag kommer vara en mycket sällsynt syn på min skola under fredagarna den närmsta tiden.
    Först ut i planeringen är Getadgraget*på Åland nu på lördag – en av Ålands största C&R-fisketävlingar efter gädda. Denna gång kommer jag dock inte fiska med Mille och co. – nej, den här gången är vi rivaler. Istället kommer jag att fiska tillsammans med fiskeguiden Johan Boman som känner vattnen kring Geta som sin egen bakgård (bokstavligt talat!) samt en tysk som jag inte känner vid namn men som enligt uppgift alltid fiskar gädda med UL. Låter som en intressant kombination som jag tror kommer bli oslagbar.
    Så kommer alltså nästa helg spenderas och sedan kommer det gå utför – helgen efter funderar jag på att spendera uppe vid min favoritsjö i Hälsingland, från fredag morgon till måndag kväll, därefter följer en helg som än så länge är väldigt höjd i dunkel men som jag tror kommer bli klockren och där min filmkamera *kommer spela en stor roll. Det finns en risk för att filmen som kommer produceras då kommer behöva textas till svenska.
    Helgen efter det fortsätter i filmandets tecken då det är planerat att jag kommer avverka min dyrbara helgtid i en båt tillsammans med en av Sveriges duktigaste och kändaste fiskeguider (han pratar extrem Stockholmska) och en vecka senare, den 21:a-22:a oktober, kommer jag och Mille tävla och den här gången i samma team, i 24h-gäddan på Åland.
    På den vägen är det och i november kommer Team Hajmat återigen att bjuda upp till kamp i King of Mälaren som vi av tradition brukar delta i och av samma anledning placera oss dåligt i. Ändring på punkt två önskas.
    Förra veckan kom det ett mycket trevligt paket med lite nya beten från allas vår älskade Svartzonker. Paketet innehöll allehanda plasttbeten, både*tailar och McTails*samt ett gäng paddlar. Jag kände ett kraftigt behov av att så fort som möjligt testa dessa nya beten och satt mig därför illa kvickt på min lila cykel och trampade på mot Västerås äckligaste och kanske hårdast fiskade vik. Jag hinner knappt stiga av cykeln innan jag kan beskåda en skadad gäddstackare som står och solar med ryggen ovanför ytan. Den har kraftiga skador vid båda ögonen och kan knappast ha haft någon syn värd namnet. Jag testade kasta med alla möjliga beten framför nosen på den med fick ingen reaktion (kanske lika bra det, den såg ganska äcklig ut). Jag fortsatte till ett mer givet ställe, satt på en alldeles ny, svävande grön Svartzonker Plastic Zonker Tail och i första kastet tycker jag mig se någonting i det grumliga vattnet flasha till bakom betet precis framför mina fötter varpå jag gör ett låångt vevstopp. Ingenting händer på fem sekunder så jag ska precis lyfta upp betet ut vattnet när gäddan gör en blixtsnabb attack och mitt mothugg resulterar i ett luftsprång för mitt nya bete. I nästa kast händer ingenting med i tredje kastet gör gäddan återigen en loj attack. Jag byter nu bete frenetiskt, jag testar framförallt mindre beten, men ingenting händer. Till slut drar jag på en annan, röd Zonker Tail och i första kastet med denna smäller det till.

Strax efter den fisken började det tokregna likt aldrig förr och jag blev tvungen att bege mig hemåt.
    Nu ser jag fram mot helgen som kommer med gäddfiske på blodigt allvar…

Postat i:Övriga funderingar, Fiskerapporter, Utrustning/beten

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 802 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 260 visningar