Jerkskadad: bom bom bom och dött hav - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkskadad: bom bom bom och dött hav

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkskadad: bom bom bom och dött hav

I lördags var det sportfishmasters i Oskarshamn ( figeholm ). Jag och Tompa var sjukt laddade. Vi hade kollat upp lite ställen söder om figeholm som såg heta ut på google earth. Kl 06:00 var vi framme och blev välkommnade av ledningen för tävlingen och så delade de ut påsar med lite kepsar energidrycker mm. När vi lagt i båten och anlänt till marinan där tävlingen skulle starta fick vi en god frukost. Man kände igen de flesta som var där och stämmningen var riktigt skön. Vi var rätt snabbt ut i vikarna och redan på tredje kastet högg första gäddan på Tompas tånglake (tuben). Nu var vi igång och det kändes riktigt bra. Men efter detta hände ingenting. Fisket var lika dött som botten i östersjön. Det var riktigt tråkigt att se denna döda botten överallt. Det såg så hett ut men vad gjorde det när botten såg ut som avloppet i duschen efter 25år utan rengöring. Dessutom blev vi sjukt frusterande och förbannade på några båtar som inte kunde respektera avstånden. Vi diskuterade avstånden på kaptensmötet och ledningen sa att sunt förnuft gällde. Dessa båtar hade inget förnuft alls!!! När vi la oss i utkanten av en liten vik där inloppet i viken knappt klarade 3 båtar för att fiska oss in i viken kom det samma jävla båt hela tiden och brännde in i viken med full fart för att sedan ta 3 kast och sen bränna ut ur viken igen. Så såg det ut hela dagen. Enligt mig var fiskeområdet alldeles för litet och det sunda förnuftet hos lokalbefolkningen uruselt! När klockan blivit 14:00 så orkade vi inte med längre och körde upp norr om figeholm. Direkt så började fisken visa sig. Tompa hade många påslag och riktigt fina gäddor uppe vid båten som sedan vände ner. En gädda skapade nog den största grytan jag sett på mycket länge. Den högg på ca 1 meters djup och klarde ändå skapa en massiv virvel på ytan. Det orkade naffsa på betet 3 gånger innan den tappade intresse. Det var bara att sätta sig i skamvrån och inse att vi skulle nolla denna tävlingen. Resan in till marinan känndes riktigt tung. Jag har bara bommat ett gäddfiske på kusten innan och det var precis efter islossning då det var snorkallt i vattnet. När vi kom in så bjöds det på mat och dryck vilket var mycket trevligt. Stort grattis till Team Baltic heroes som tog hem tävlingen med 377cm.

Nu är alla betena och krokarna tvättade och putsade inför sportfishmasters i kalmar. I dessa vatten har vi mer koll och jag tror att vi kommer lyckas mycket bättre där.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://jerkskadad.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 823 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 308 visningar