Idag blev det då fiske med landslags målvakten Viktor Fasth. Det var näst intill perfekta förhållanden idag på morgonen. Ekolodet visade massor med fisk och alla låg på 3-3,5 meter. Vi hann inte mer än lägga ut innan första gösen högg. Ett missat mothugg gjorde att det inte blev mer än ett hugg. 2-3 minuter senare högg det igen och denna gången satt den. En ok matfisk på ca 1,5kg landades. Sedan sprack vädret upp och det blev helt nya förhållanden. Den mesta fisken låg kvar på ca 3 meters djup men var inte alls huggvillig. Svärfar som är mental coach åt Viktor var med och de gick igenom träning och samanfattade säsongen mellan huggen. Vi missade några gösar och fick upp 2 småttingar till innan tiden var slut. Viktor hade bara tid att fiska 2 timmar innan var dags att åka vidare. Vi hade lätt kunnat fiska en bra stund till men det går fler tåg. Förhoppningsvis blir det en resa till Blekinge med några andra hockeyspelare i höst.
Denna veckan blir det nog en morgontur till på fredag med Andreas. Sedan hoppas jag att jag får hem nya ratten och att jag hinner få dit den innan semestern börjar nästa vecka.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Denna veckan blir det nog en morgontur till på fredag med Andreas. Sedan hoppas jag att jag får hem nya ratten och att jag hinner få dit den innan semestern börjar nästa vecka.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)