Höstsäsongens första tävling är i morgon. Sportfish masters som vi har varit med i innan startar denna gången från oknö. Denna gången mixar vi lite i teamet från de andra tävlingarna så jag Malm och Kristian "Josen" Johansson kommer att åka i samma båt. Vi tre är barndomsvänner och har inte tävlat från samma båt på mycket länge och vi kände att det verkligen var dags för det. Min och Malms gäddracer får stanna hemma denna gången och vi kommer att glida runt i Josens Väddö 540 som det är betydligt bättre plats i. Efter tävligen i figeholm så är jag sjukt taggad för det kan ju inte gå sämre. När jag kollat in deltagarlistan så ser det ut som vanligt på kalmarsund tävlingarna. Bara en massa sköna lirare. Vi brukar fiska mycket runt oknö i vanliga fall men denna gången så kommer vi nog att söka oss till nya jaktmarker trots att vi har några riktiga hotspots som troligen ligger inom tävlingsområdet. Jag kollade lite bland mina gäddwobblers hemma och hittade några gamla klassiker i rätt färger som kommer få åka med i morgon. Jerkarna och Zaltarna samt allt gummi har förstås given plats men dessa klassiker och moderna klassiker kan nog överraska.
Igår budade jag hem ett bete som jag letat efter länge. Vad jag vet så finns inte miniticsaren att köpa längre. I varje fall så har jag letat mycket länge efter denna och i rätt färg var den också.
Det var Claes "svartzonker" själv som hade lagt ut den. De dagarna då gäddor vill ha mindre beten kommer denna att vara supergiftig. Jag har den vanliga ticsaren och storticsaren i hinken och de går otrligt bra i vattnet och de är även grymma att spinna hem. Sedan har jag även beställt ett rattnav till min nya Luisiratt som jag köpte i sommras. Nästa vecka ska ratten på och då ska jag även lacka om styrpulpeten och denna gången blir det även lite klarlack på den :-)
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)