Idag har jag varit ute i Åryd för att montera den nylackade styrpulpeten samt nya Luisi ratten. Pulpeten är numera lackad med samma lack som luckorna och hela relingen. Den svarta färgen är metallic och har rätt mycket flakes i. Pulpeten är lackad med fem lager färg och fem lager lack så nu skall den väll hålla för lite vassa krokar annat.
Utan blixt i kameran syns knappt flakesen
Med blixt syns det mycket mer.
Jag har även köpt ett nytt verktygsrack som ska på pulpeten men den lackades idag och ska klarlackas innan den får en plats. Vår döskallestyrknopp skall också monteras innan allt är klart.
Andreas hade köpt en ny väldigt tjock pressening att ha över båten som funkade mycket bra. Båten var snustorr under den trots allt regn och all fukt som varit senaste tiden.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Utan blixt i kameran syns knappt flakesen
Med blixt syns det mycket mer.
Jag har även köpt ett nytt verktygsrack som ska på pulpeten men den lackades idag och ska klarlackas innan den får en plats. Vår döskallestyrknopp skall också monteras innan allt är klart.
Andreas hade köpt en ny väldigt tjock pressening att ha över båten som funkade mycket bra. Båten var snustorr under den trots allt regn och all fukt som varit senaste tiden.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)