Team Dreamfishing: Blåsigt, småkallt och vinst med 3-0! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Dreamfishing: Blåsigt, småkallt och vinst med 3-0!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Dreamfishing: Blåsigt, småkallt och vinst med 3-0!

Tjena jag åker nu” stod det i sms:et jag fick av polaren. Då var det dags att knalla ut och vänta på bilen som skulle ta oss till mitt hemmavatten, Mäseln.
    Vi fick börja med att ösa båten, och det kändes som allt regn i kommunen hade landat i våran båt. Till slut var båten torr och fin, och det var hög tid att ro iväg. Första ”hotspoten” vi provade visade sig vara ett totalt misslyckat stopp, och fisken uteblev. Vinden drev oss mot en vasskant, där jag i stormblåst försökte lägga precisionskast precis intill vassen. Det lyckades två gånger, och resultatet blev två abborrar av mindre format. Inga jättar, men ändå en försäkran om att JAG inte skulle gå hem fisklös idag.
    Polaren nötte och nötte, men det var inte ens en sniffning på hans spinnare, wobbler, mört.. Ja, ingenting fungerade.
    Vi drog över till andra sidan av sjön och provade där, på ett ställe där man inte brukar stanna och kasta. Det fungerade, för mig iallafall, då jag landade första och enda gäddan för dagen. En liten fiskepinne på 2500g fick uppleva livet ovanför ytan för att sedan simma tillbaka igen.
    Tyvärr blir historian inte bättre än så, och jag tog hem segern med 3-0.
    Nästa tur blir förhoppningsvis till någon okänd sjö, rapport kommer!
    Skitfiske!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Team JMT fishing

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 242 visningar