SG Sander: värmländsk spricksjö och gäddfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SG Sander: värmländsk spricksjö och gäddfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• SG Sander: värmländsk spricksjö och gäddfiske

Jag fick äran att följa med vännen Anders "Kapten kolja" Bladh på han och de övriga i Retardoz klubbuppgörelse mot den andra lokala specimenklubben; SG Karpkfaft. Utöver prestigen lade varje enskild fiskare en ny wobbler till prispotten.

Lördag morgon steg alla upp innan det ljusnat, trots en sen fredagskväll med inslag av maltdrycker. Vi skulle testa slowtrolla regnbågar, vilket till en början inte gav så mycket. Men efter ett par timmar sackar min ena paravan och jag krokar en fisk som inte alls utger sig från att vara stor, snarare tvärtom. Men plötsligt ploppar en bastant fisk upp och pulsen stiger när den vänder vid båten. Det visar sig vara en slank 122cm gädda, som efter strul med vågen får fastställas väga minst 10,76kg. Jag är nöjd över att som ensam utomstående i tävlingen gå i land som ledare efter första fiskedagen.

Söndagen ger även den inslag av gädda, emn för oss endast fisk upp till ca 5kg. På väg in får vi reda på att en 11,18kg tung fisk fångats av "SG karpkraft", och jag/vi får se oss besegrade.

Jag vill tacka alla i Retardoz för en mycket trevlig helg, med et bra upplägg och skön stämning!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Gädda 11960g | Gös 6000g | Braxen 5260g | Sutare 2875g | Björkna 492g | Färna 2410g | Mört 557g | Sarv 800g

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar