Idag begav jag mig ut själv för att känna av våra "hemvatten". Till en början var det riktigt dött, men när jag väl hittade rätt vik med fin pålandsvind och grumligt och härligt vatten så hände det grejer. Det small mer eller mindre i vart 5:e kast. Jag landade 15 gäddor i varierande storlek och kondition under 3 timmars hektiskt fiske, riktigt kul! De flesta gäddor tog på Svartzonker Mctail och BigBandit suspending.
Tyvärr är det ju svårt att ta bilder med självutlösaren, men men..
Som grädden på moset så tog jag ett nytt årsbästa på blygsamma 4,3kg. Gäddan var helt utlekt, men ganska grov över ryggen och bjöd på en spännande kamp mellan bojar och annat skit. En rolig sak var att det följde med två gäddor i liknande storlek hela vägen in och såg till att allt gick rätt till
Senare på dagen så kom stubben ut, men då dog vinden och fisket med den tyvärr. Här kommer bild på den största för dagen:
Under helgen blir det fest, men snart kommer ny vecka och nya möjligheter!
/over and out
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Tyvärr är det ju svårt att ta bilder med självutlösaren, men men..
Som grädden på moset så tog jag ett nytt årsbästa på blygsamma 4,3kg. Gäddan var helt utlekt, men ganska grov över ryggen och bjöd på en spännande kamp mellan bojar och annat skit. En rolig sak var att det följde med två gäddor i liknande storlek hela vägen in och såg till att allt gick rätt till
Senare på dagen så kom stubben ut, men då dog vinden och fisket med den tyvärr. Här kommer bild på den största för dagen:
Under helgen blir det fest, men snart kommer ny vecka och nya möjligheter!
/over and out
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)