Esox-Lucius68: JULI - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Esox-Lucius68: JULI

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Esox-Lucius68: JULI

Sommarfisket efter gädda kan fortfarande vara bra vissa perioder, framförallt början av juli brukar kunna bjuda på fina gäddfajter i badvarmt vatten. Hittar man grundområden som ligger i omedelbar närhet av djupare vatten så är du på rätt plats.
    Här kan gäddan smyga sig upp på för ett skrovmål och sedan åter simma mot djupare och svalare vatten.

Även om juli inte är den hetaste gäddmånaden under året så har jag bjudits på en hel del överraskningar genom åren. Ännu ingen över tio kilo men några exemplar över 8 kilo har i alla fall synat båtdurken.

Månadsskiftet juni-juli är den tid på året som du kan räkna med att få gädda även efter solnedgång, den ljusa sommarnatten gör att även gäddan kan ha framgång i detta ljus. Generellt så slutar gäddan jaga runt 21-tiden, men dessa tre-fyra veckor så pågår jakten längre. Infaller även en fullmåne under dessa veckor är det extra hett! I år så är det precis tvärtom, idag är det nymåne, återstår och se om det kan vara en bonus, återkommer.
    Om det är gädda jag vill ha så letar jag efter större grundflak, grundryggar eller liknande men där djupt vatten finns nära.

Är det trollingfiske som gäller då kör jag från djupt vatten in på grundområdena, söker sedan av hela grundflaket innan jag vänder ut på djupt vatten igen. Det får gärna vara runt 3.4-5 meter på grundområdena. Men börja inte fiska dessa för tidigt på dagen utan vänta framåt 20-tiden innan du fiskar där.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
984 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 839 visningar