Esox-Lucius68: Fotografering vid ensamfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Esox-Lucius68: Fotografering vid ensamfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Esox-Lucius68: Fotografering vid ensamfiske

Ensam i båten eller ute på isen kräver lite förberedelser vid fotografering. Jag är absolut inget fotoproffs och det finns de som är betydligt vassare än mig på det. Men jag fiskar många gånger själv och kommer det en finare gädda eller gös på rätt sida vattnet vill jag gärna föreviga detta.

För att fisken skall hanteras så varsamt som möjligt krävs lite förarbete innan fototagning.

Fiskar jag från båt så säckar jag gäddan medans jag tar fram kamera och monterar den på ett hemgjort stativ.
    Stativet är gjort av en bankstick med en pålimmat kamerafäste längs upp. Banksticken sticks ned i två U-öglor som skruvats fast vid framme i förens sittplats. Höjden på banksticken har jag justerat innan och jag tar fotot från samma plats i båten varje gång. På så sätt vet jag att hela fisken blir med och att fotot blir ok.
    Naturligtvis blir det lite båt med runt om men huvudsaken är ju att fisken blir förevigad.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
995 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 989 visningar