Helgen den 2september till den 4september drog vi till Henrikstorpsjön och skulle
testa karpfisket där, här kommer historian.
Klockan var ungefär 21:00 när vi anlände till vårat förmäskade ställe. Riggar upp
Rod-Pods, spön och diskuterar lite tackle tips.
Slänger i spöna utan att veta var vi kastar P.g.a mörkret och börjar sätta upp tältet.
Har precis dragit igenom stängerna till tältet och hör både ett jä*la pip sam slirande broms.
Efter 20minuters fiskande visar det sig att vi har fiskelycka med oss!
Pierre tror det först att det är en Sutare, då den inte kämpar på så mycket.
Efter 15minuters drillande drar Pierre upp en Spegelkarp, vågen stannar på 11830gram.
Pierres nya PB på karp, men hans första Spegelkarp.
Det vi använde för att fånga denna karpen var Halibut 22mm boilies, vi fyllde även
PVA-Bags med 4mm Halibut pellets som vi kastade ut med betet. Det visade sig vara en
bra "smak" i denna sjön.
Ett par bilder senare och en aningen gladare Nordkvist fortsätter vi med tältet.
Vi går och lägger oss ett par timmar senare. 06:30 morgonen efter piper det till lite, slutar, piper lite,
slutar. Sen ger den av sig ett skönt run! I andra änden sitter en Sutare på 2270gram, en väldigt bra kämpande fisk!
Därmed slog han sitt Sutar PB också.
Till Sutaren använde han sig av TigerNuts Pop-up boilies på 12mm
Men söta plommon brukar också vara en höjdare här!
Dagen var väldigt lugn, endast lite trassel hade vi att göra med. Vi hinner även byta till lite nya annorlunda tackel
som vi sa att vi skulle testa.
Skymningen kommer och går över till mörker väldigt fort, in i tältet läser lite fisketidningar o snackar.
21:30 går Pierres larm av igen!? Låter spännande, men blir en besvikelse när vi drar upp en Braxen. En rätt
hyfsad brax på hela 1340gram förlänger Pierres "Mina fångade fiskar" lista.
Det enda jag fick nöja mig med var en Braxen på 800gram som jag fick där på lördgasmorgonen, hade även en Sutare
som jag fick in i kanten men som släppte precis innan vi fick tag på den.
Jag fick alltså nöja mig med skitsnacket och glädja mig åt Pierres fiskar! =)
Dessutom hade vi en erfaren karpfiskare som kom o snackade med oss, gav oss tips och var allmänt trevlig!
Snart drar vi förhoppningsvis ut igen innan säsongen slut!
Skit fiske på er!
Joakim Persson
Team xHardcore Fishing
Jocke@xHardcore.se
testa karpfisket där, här kommer historian.
Klockan var ungefär 21:00 när vi anlände till vårat förmäskade ställe. Riggar upp
Rod-Pods, spön och diskuterar lite tackle tips.
Slänger i spöna utan att veta var vi kastar P.g.a mörkret och börjar sätta upp tältet.
Har precis dragit igenom stängerna till tältet och hör både ett jä*la pip sam slirande broms.
Efter 20minuters fiskande visar det sig att vi har fiskelycka med oss!
Pierre tror det först att det är en Sutare, då den inte kämpar på så mycket.
Efter 15minuters drillande drar Pierre upp en Spegelkarp, vågen stannar på 11830gram.
Pierres nya PB på karp, men hans första Spegelkarp.
Det vi använde för att fånga denna karpen var Halibut 22mm boilies, vi fyllde även
PVA-Bags med 4mm Halibut pellets som vi kastade ut med betet. Det visade sig vara en
bra "smak" i denna sjön.
Ett par bilder senare och en aningen gladare Nordkvist fortsätter vi med tältet.
Vi går och lägger oss ett par timmar senare. 06:30 morgonen efter piper det till lite, slutar, piper lite,
slutar. Sen ger den av sig ett skönt run! I andra änden sitter en Sutare på 2270gram, en väldigt bra kämpande fisk!
Därmed slog han sitt Sutar PB också.
Till Sutaren använde han sig av TigerNuts Pop-up boilies på 12mm
Men söta plommon brukar också vara en höjdare här!
Dagen var väldigt lugn, endast lite trassel hade vi att göra med. Vi hinner även byta till lite nya annorlunda tackel
som vi sa att vi skulle testa.
Skymningen kommer och går över till mörker väldigt fort, in i tältet läser lite fisketidningar o snackar.
21:30 går Pierres larm av igen!? Låter spännande, men blir en besvikelse när vi drar upp en Braxen. En rätt
hyfsad brax på hela 1340gram förlänger Pierres "Mina fångade fiskar" lista.
Det enda jag fick nöja mig med var en Braxen på 800gram som jag fick där på lördgasmorgonen, hade även en Sutare
som jag fick in i kanten men som släppte precis innan vi fick tag på den.
Jag fick alltså nöja mig med skitsnacket och glädja mig åt Pierres fiskar! =)
Dessutom hade vi en erfaren karpfiskare som kom o snackade med oss, gav oss tips och var allmänt trevlig!
Snart drar vi förhoppningsvis ut igen innan säsongen slut!
Skit fiske på er!
Joakim Persson
Team xHardcore Fishing
Jocke@xHardcore.se
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)