Gäddjägarn i Värmland: - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddjägarn i Värmland:

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddjägarn i Värmland:

Nu är hösten här och gäddfisket drar igång, och senare laxfisket. Några vertikalpass efter gös kommer också att klämmas in men annars avrundas det fisket nu! En summering av gösåret (hittills) kommer här!

- Mitt gösfiske har varit katastrofalt, har knappt varit ute och de få gånger jag har varit ute har jag bara fått några enstaka gösar.

- Farsans gösfiske har varit riktigt bra. Det är första året han kör vertikalfiske (pelagiskt prickskytte) och han har blivit duktig på detta. Många gösar har landats och återutsatts i många olika sjöar. Största gösen på 4,7 kg, ingen jättefisk men en bra början. En grisgös har dock tappats!

Vi bloggade till en början men slutade med detta då fisketrycket på gös är enormt här. Gösbeståndet klarar inte av detta fisketryck från varken spöfiskare eller nätfiskare!_______________________________________ ____

Vi var ute på höstens första gäddfiske igår. Vi jerkade av några kanter en kort stund innan vi avbröt fisket. Ett gäng smågäddor och en 5+are landades!

/ Gustaf

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
997 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 993 visningar