MeanMachine: Nära bom-pass... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MeanMachine: Nära bom-pass...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• MeanMachine: Nära bom-pass...

Ojojoj vad nära det blev ett bompass igår när jag tog en friluftsdag och vi drog iväg på ismete. Hade först egentligen velat köra ett riktigt abborre pass till Stefans stora förtret, men jag fick ge mig på morgonen när dom lovat 10-15 m/s i vindstyrka. Har börjat få ömmande muskler i mina alltmer svällande (hrmpff) axlar p.g.a det intensiva borrandet och pulksläpandet, så Stefan fick göra ett rejält fys-pass denna tur.

Vi satte oss på det område vi tänkt oss redan i lördags då vinden nu vridit runt och vi fick lä här. Stället såg kanonfint ut med 2 meter intill vasskanterna och vi borrade ut rubbet längs kanten. Det tog nog nästan 2 timmar innan vi fick en välmatad gädda på strax under 2 kilo. Nu smäller det nog igång tänkte vi men sen hade vi nästan inte en enda rörelse på mörtarna. Dom var snudd på blixtstilla.

Jag tog en välbehövlig power-nap mitt på dagen och vi lyssnade på damernas skidskytte allt medans det var stendött på fiskefronten. Stefan tog ett sista initiativ och flyttade hälften av spöna till djupare vatten men icke sa nicke. Ett enda napp på hela dagen. Det tillhör inte vanligheten när det gäller gäddfiske.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Den som har flest prylar när han dör vinner!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 271 visningar