[FONT=Comic Sans MS]Idag "splitta" teamet på sig. Conny körde insjöfiske*med Bosse(se föregående blogginlägg) För min del*blev det en 5-timmars tur på sundet med min farsa. Jag minns att som liten bodde vi nästan på Sundet. Farsan jobbade nämligen på Kockums och var skeppare på båten Solöga som Kockums fritidsklubb hade liggandes i Limhamn, så i stort sett varje helg var man med och fiskade med en massa kockumiter…… Idag var det min tur att vara skeppare åt farsan och färden gick mot Barsebäck i ljuvligt sensommarväder!
Farsan öppnade med en grann makrill och därefter var det ingen hejd på honom……..
[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][/FONT]
*
[FONT=Comic Sans MS]Strax efter krokar han på något som drar iväg med 10-15 meter lina och spekulationerna går igång. Kanske en fet havsöring eller en stor torsk, det visade sig vara det sistnämnda. [/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Vid kontrollmätning i hamn, stannade vågen på 7.90kg.[/FONT]
*
[FONT=Comic Sans MS]En summering av dagen, cirka 150 sillar, 2 makrillar, och 7 torskar och en lyrisk farsa som åter igen visat var skåpet skall stå![/FONT]
Farsan öppnade med en grann makrill och därefter var det ingen hejd på honom……..
[/FONT]
*
[FONT=Comic Sans MS]Strax efter krokar han på något som drar iväg med 10-15 meter lina och spekulationerna går igång. Kanske en fet havsöring eller en stor torsk, det visade sig vara det sistnämnda. [/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Vid kontrollmätning i hamn, stannade vågen på 7.90kg.[/FONT]
*
[FONT=Comic Sans MS]En summering av dagen, cirka 150 sillar, 2 makrillar, och 7 torskar och en lyrisk farsa som åter igen visat var skåpet skall stå![/FONT]
Jörgen
[FONT=Comic Sans MS]090912 Sundet [/FONT]
*
*
*
*
*
*
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)