Gäddjägarn i Värmland: Nytt ismete pb för farsan! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddjägarn i Värmland: Nytt ismete pb för farsan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Gäddjägarn i Värmland: Nytt ismete pb för farsan!

    Äntligen kom vi ut på ett ismetepass efter en lång tids kyla o sjukdom. Startade dagen med en 4 kgs innan hugg nummer 2 kom. Jag kommer fram till spöet o linan bara sprutar ut. Drar på ett mothugg o börjar drilla o i samma stund fäller vippan i hålet närmast också. Farsan springer dit o drar på ett mothugg o dä blir stumt. En jättegädda har huggit mörten o står nere på botten o vägrar röra sig i några sekunder innan det drar ut några meter lina o sen ä dä stumt igen. Trodde han ja ... Samma sak händer i mitt spö o nu är dä stumt för mig också. Efter en stund upptäcker vi att farsan inte alls har fisk på utan dä ä min fisk som har lyckats simma in i hans lina o vi motarbetar varandra. Löser detta o en till 4 kgs kan landas.
    Strax efter detta kommer ytterligare ett hugg. Farsan springer dit o får kontakt mä en finare fisk som gör några fina rusningar innan jag kan ta ett gälgrepp o lägga henne i vågsäcken. 8,1 kg o nytt ismete pb för farsan Grattis! Körde bara 3,5 timmes fiske o dä slutade på 7 landade gäddor + 4 missade.


    Vacker ismetegädda på 8,1 kg




    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X