Team Poseidon: Gilleleje fiskare bryter totalförbud !! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Poseidon: Gilleleje fiskare bryter totalförbud !!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Poseidon: Gilleleje fiskare bryter totalförbud !!

Det är inte första gången fiskarna från Gilleleje i Danmark är på tapeten. Men denna gången blir det nog svårt att förklara bort något. Aktivister från Greenpeace har monterat GPS sändare på 6 st trålare. Och dessa har visat att dom varit inne i det totalförbjudna området den så kallade röda zonen i Kattegatt. Dom har bilder på dom när dom är mitt inne i den röda zonen med trålen i vattnet. Och dom har kört i en hastighet av 2 - 4 knop en fart som används vid trålning. I detta området får man inte ens fiska med spö. Fiskarna i Gilleleje är rasande att dom monterat GPS sändare på båtarna och nekar till att ha fiskat i området. Det hade varit kul att höra vad dom har gjort där mitt inne i det totalförbjudna området med trålhastighet och trålen i vattnet. Hoppas att straffen blir rejäla! om sportfiskare tjuvfiskar så tar dom deras utrustning. Personligen tycker jag att dom skulla ta deras båtar. Då "kanske" dom följer lagarna och fiskar där man får. Ni kan läsa mer om det här.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 829 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 314 visningar