Team-Vraken: 100807 Torskfiske Sundet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team-Vraken: 100807 Torskfiske Sundet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team-Vraken: 100807 Torskfiske Sundet

[FONT=Comic Sans MS]Idag blev det familjefiske på Sundet med 3 generationer, Farsan, jag och min grabb![/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS]På väg upp mot Barsebäck testade vi att trolla med wobbler över den ”topp” som under våren hyst en hel del fisk. Men som förväntat var där tomt, så färden gick vidare mot djupare sommarvatten![/FONT]

*

[FONT=Comic Sans MS]Uppe vid Barsebäck på djupare vatten satte vi på traditionella pilkar med tillhörande makrillhäcklor och började leta fisk![/FONT]

[FONT=Comic Sans MS]
    Det dröjde inte lång tid innan vi lokaliserat stimmen och vissa av dom var höga som tvåvåningshus…………&hell ip;…………..[/FONT]

[FONT=Comic Sans MS]
    Torskarna var som galna och det var inte helt ovanligt att vi stod och drilla fisk alla tre samtidigt och att dom högg både på pilkar och häcklor!![/FONT]

[FONT=Comic Sans MS]
    Om man hade velat skulle man kunna plocka upp flera hundratals torskar under en dags fiske, dock nöjde vi oss med att behålla ett 15-tal fina matfiskar mellan 2 – 2,5 kg och avslutade fisket redan efter några timmar! Helt enkelt en härlig dag på Sundet med en massa fiskdrillande, vilket kändes bra med Smålandsresan i åtanke![/FONT]

[FONT=Comic Sans MS]Nu sjunger semestern på sista versen både för mig och min Team-mate Conny, så hädanefter blir det förmodligen återigen bara fiske på helgerna![/FONT]

[FONT=Comic Sans MS]Jörgen
    [/FONT]

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    [FONT="Comic Sans MS"]Team Vraken
    http://www.team-vraken.blogspot.com/
    [/FONT]

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar