Team Trogdor: Gös, Gädda och Abborre - det går bra nu! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Trogdor: Gös, Gädda och Abborre - det går bra nu!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Team Trogdor: Gös, Gädda och Abborre - det går bra nu!


    Dags för en liten uppdatering då, varit lite sparsamt på sistone men precis som Rickard skrev så beror det inte på att vi inte fiskar. Senaste veckan har det varit ett helt otroligt Gösfiske om man ser till antalet; i söndag togs det 58 (ett nytt rekort för oss i antal/dag), måndag runt 50, tisdag runt 30 och så har det fortsatt.

    Men dom lite större verkar ha tagit en pause, visst kommer det upp några runt kilot men det mesta är under minimimått. Men, det är ganska kul att för en gångs skull slippa slita så mycket för att få fisk och istället bara njuta vindstilla vatten och sprattel i spöt.

    En annan bra sak är att även dom som inte fiskar så mycket kan få fisk, här är Danne med sin första Gös någonsin (1.12kg) som jag är ganska säker på vart en god middag.





    Bröderna Berg tyckte att det var dags att ta gösfisket till nästa nivå och stack iväg och skaffade nytt ekolod. Efter att ha gjort en mycket värdig hållare till givaren och monterat den på ’Flotten’ (bilder kommer) och trimmat lodet korrekt började prickskyttet!
    Det var underhållande att bara lysssa på spektaklet men efter en stund gav ”tv-spelandet” utdelning; "Den stiger, den stiger! Ååååh! Den står framför jiggen och tittar! JAAAAAAAA! DEN SITTER!" Kommentaren efter var "Jag tror aldrig jag blivit så uppspelt av en så liten gös!".




    Senaste dagarna har vi även haft fantasiskt popper-fiske efter abborre – spinnare och jigg har inte funkat alls utan popper har dominierat fullständigt och dessutom gett oss fina storlekar för att vara våra fiskevatten.

    Claes leder med denna fina på 780gr/42cm men vi har radat upp 400-600gr fiskar varje gång vi varit ute. Vi har även haft några hysteriska påslag av gäddsnipor som tror dom är vithajar vilket är fantastiskt kul.

    Vad som inte var så kul var att jag för första gången på säkert 5 år tappade en fisk pga linbrott och inte vilken fisk som helst; en mycket stor Asp slog på min popper men av någon anledning gick linan av efter en kortare kamp. Min ocensurerade besvikelse bör har hörts över större delen av Mälaren...







    Någon som inte tappade en praktfisk var Stefan som vi träffade på under färd ut mot gösgrynnorna. Han var precis i färd med att lyfta upp något stort så vi sladdade in för en närmare titt, en otroligt vacker (bonus)gädda på 6.80kg/105cm hade fattat tycke för hans jigg! Så dom finns där och nu när tempraturen så sakteliga börjar gå ner bör de större madamerna bli mer aktiva, vi räknar med fler rapporter helt enkelt. :-)

    Men, järnet ska smidas medans det är varmt så nu skiter jag i att jag fortfarande är lite sjuk och drar ut på jakt! Skitfiske på er!




    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)


    Webb - www.teamtrogdor.se
    Blogg - blog.teamtrogdor.se
    Facebook - www.facebook.com/TeamTrogdor
    Twitter - www.twitter.com/TeamTrogdor

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X