Det var fullt upp under de 3 timmarna vi fiskade.... 3 dubbeldrillningar och en riktigt fin fisk som slet av ringen till kroken på vobblern...
Jag har länge velat prova en sjö i närheten av stugan(Lofsdalen) som skall hysa både Öring och Röding. Det är mycket besvärligt att sjösätta där, så jag lånade en eka som redan låg på plats(av en gubbe i byn som stoltserade med en 3kg Öring när jag hämtade nyckeln).
Med King Cab:en bör jag kunna sjösätta en egen båt nästa fiskepass i sjön.
Jag hade inte i mina vildaste drömmar vågat hoppats på ett sådant fiske, speciellt inte när det var första fiskepasset i sjön, och vi trängdes 2 vuxna, 2 barn och en hund i båten....
....Kul som f--n....
5 fiskar sparades och resten gick tillbaka(Svärmor med gubbe tingade 2 direkt). Jag har nu ytterligare ett Favoritvatten i Jämtland som jag kommer att besöka åtminstånde en eller ett par gånger per år...
Fyrhjulsdriven bil är ett måste här...
Jag har flera jobb på kö i Stockholm, så dagens midsommarfiske i Stugan vart ett välkommet "brejk" från stor-stadens stress och 15-timmars-pass...
Nu är det snart badtemp i "kanibaltunnan" och groggen är inom räckhåll....
...Vad mer kan man begära av en Svensk midsommar
Skitfiske på er alla...
5 fiskar sparades och resten gick tillbaka(Svärmor med gubbe tingade 2 direkt). Jag har nu ytterligare ett Favoritvatten i Jämtland som jag kommer att besöka åtminstånde en eller ett par gånger per år...
Fyrhjulsdriven bil är ett måste här...
Jag har flera jobb på kö i Stockholm, så dagens midsommarfiske i Stugan vart ett välkommet "brejk" från stor-stadens stress och 15-timmars-pass...
Nu är det snart badtemp i "kanibaltunnan" och groggen är inom räckhåll....
...Vad mer kan man begära av en Svensk midsommar
Skitfiske på er alla...
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)