Esox-Lucius68: Skön sista majkväll - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Esox-Lucius68: Skön sista majkväll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Esox-Lucius68: Skön sista majkväll

    Det blev ett kortare pass igår kväll mellan 17-21.30. Jag lånade en båt av en fiske kompis som haft bra efterleksfiske på denna plats. När jag rodde ut på vattnet i den lilla alubåten så var det med höga förväntningar på platsen. Det blåste lagomt hårt och det behövdes eftersom det var klarblå himmel.
    Djupet pendlar mellan en knapp halvmeter till ca en och en halv meter så det är grundgående beten och spinnflugor som gäller.

    Jag varierade mellan jerkspöt med Salmo Sliders eller Buster Jerk i shallowmodellen på tafsen och med spinnflugor på haspelspöt. Efter 40 minuters fiske så smäller det till rejält i grejorna och en större madam har anfallit min gayvariant av spinnflugan ( rosavit ), trots en slirbroms ställd i botten så tar den faktskt några meter lina i första rusningen och min Okumarulle låter ohälsosamt plågad. Sen hinner jag lätta lite på bromsen och då kommer hon upp över ytan och slår våldsamt med huvudet innan hon börjar simma emot mig, jag får veva in i expressfart för att få kontakt igen och precis när jag känner tyngden igen så släpper flugan sitt grepp! Fy F.. i H.....s f..! Det var en klar meterfisk, ingen tia men säkert runt 7-8 kilo. Nåja jag får fler chanser i år var så säker.

    Det är ett ojämt fiske, inte ett hugg på en timme ibland och så 2-3 hugg på vissa fläckar osv. Det blir fem gäddor totalt men tre st tappas under drillning och utöver det så hade jag 4-5 påslag utan bättre resultat än några fjäll som fastnade på kroken.

    Kvällens största vägde 4.25kg


    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X