MeanMachine: Göstur med galna gäddnapp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MeanMachine: Göstur med galna gäddnapp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• MeanMachine: Göstur med galna gäddnapp

Efter en välbehövlig vilodag sen förra gös-bonanzan, så var det dags för en ny tripp. Denna gång var Stefan mer än sugen på att haka på. Vi stack hemifrån strax innan 19 och tog oss snabbt ut till grynna 6. Vi snirklar runt ett bra tag och vi har ett par mindre påslag som inte resulterar i något. Ekolodet visar tyvärr att vi inte har samma fiskaktivitet som jag hade i måndags.

Plötsligt får Stefan napp och kan dra upp en abborre. Vi snurrar runt lite till och Stefan får ett hårt hugg. Det visar sig vare en gädda i mindre format. Han får snart hugg igen och drar upp en gös i miniformat. Jag har fortfarande bara något enstaka napp innan jag plötsligt får ett schysst hugg. Jag drillar upp en gös i 3-kilos klassen som tyvärr släpper när den kommer upp till ytan. Stefan passar sen på att ta ännu en vildsint, slank gädda, denna gång i 2 kilos klassen. Stefan var inte riktigt beredd och hugget drar nästan ner hans arm i vattnet samtidigt som han får ur sig ett konstigt skrämt utrop. Efterleksgäddorna ser inte så jäkla roliga ut just nu. Smala, utmärglade och såriga. Men dom är pigga som attan.

Sen går det en bra stund innan nästa napp kommer och nu är det min tur att få ett våldsamt gäddnapp där jag knappt hinner lossa på slirbromsen innan linan slits av. Det går till slut och jag får en lite kraftigare gädda som vi uppskattar till dryga 3kg.

Stefan tar sen en liten gös till medans jag drar dagens 4:e gädda. En bra stund senare verkar det ha lugnat ner sig med gäddorna och jag får 2 gösar ganska tätt. Båda gösarna är av mindre format. Tiden går och sista fisken vi får är ännu en minigös som fattat tycke för min vita fin-s jigg. Fisket dör av nu och vi bestämmer oss för att avsluta kvällen på lekgrundet för att se om det vanligen heltomma grundet kan bjuda på nån överaskning.

Stefan får där direkt en gädda, men sen har vi inga fler napp på ett tag. Vi snirklar runt och ser fisk-ekon lite här och där. Det börjar skymma och plötsligt verkar det komma in ett fisk-stim eftersom det plötsligt dyker upp en massa fiskar på ekolodet. Jag hinner knappt nämna detta för Stefan innan jag återigen kan dra upp en gös i "under-halvkilot-format". Direkt efter är det plötsligt min tur att få ett överraskande hugg som får spöet att dunka i relingen. Upp kommer dagens största gös som uppskattas till knappa 2kg. Både Stefan och jag får en varsin mini gös till innan vi bryter fisket för kvällen. Vi tittar på klockan och ser att den börjar närma sig 23:30.

Vi summerar ihop 1 abborre, 5 gäddor och 8 gösar vilket ju är helt ok. Lite synd att vi inte hittar den grövre fisken ikväll. Det fina är dock att det finns hur många intressanta ställen kvar som helst att utforska. Det vore ju så jäkla tufft om man lyckades stöta på nån riktigt grov gös. Det får sommarens mål tror jag. Att lyckas borda en troffé fisk. Det känns som man har fått lite snits på vertikalandet i alla fall och att det mest handlar om att lokalisera fisken.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Den som har flest prylar när han dör vinner!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 779 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 237 visningar