[FONT=Verdana][FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana]Matchen urartade[FONT=Verdana]
5/30/2001
[/FONT]
[/FONT]
[FONT=Verdana]- ordväxling slutade i sparkar och slagsmål[/FONT]
[FONT=Verdana]Det började med en ordväxling.[/FONT]
[FONT=Verdana]Och slutade med knytnävar och sparkar.[/FONT]
[FONT=Verdana]En match i division VI mellan Bro AIK och IFK Kronoparken urartade totalt förra veckan.[/FONT]
[FONT=Verdana]Tre spelare fick rött kort.[/FONT]
[FONT=Verdana]"Efter matchen funderade jag på om jag inte skulle ha visat ut fler spelare och sen avbrutit matchen", skriver domaren i matchrapporten.[/FONT]
[FONT=Verdana]Bro AIK (från Kristinehamn) hade precis avslutat ett anfall i slutet av första halvlek och spelarna var på väg mot mitten för att invänta en utspark när ordväxling utbröt mellan en spelare i Bro och en i Kronoparken (Karlstad).[/FONT]
[FONT=Verdana]Utvecklades till regelrätt slagsmål[/FONT]
[FONT=Verdana]Enligt domarrapporten sparkade spelaren i Kronoparken spelaren i Bro, som direkt sparkade tillbaka. Bråket utvecklades till ett regelrätt slagsmål med både händer och sparkar.[/FONT]
[FONT=Verdana]Flera spelare från båda lagen försökte ta isär slagskämparna samtidigt som flera spelare/ledare kom inspringande från bänken. En av Kronoparkens avbytare sparkade, enligt rapporten, en motståndare i ryggen när han låg ner.[/FONT]
[FONT=Verdana]De övriga ryckte och slet i varandra men domaren hade svårt att se om någon av dessa utdelade något slag.[/FONT]
[FONT=Verdana]Kaoset pågick i cirka åtta-tio minuter.[/FONT]
[FONT=Verdana]Domaren gav rött kort till de två som startade slagsmålet och även till den spelare i Kronoparken som sprang in från bänken och sparkade på en liggande motståndare. Andra halvlek spelades under ordnade former och matchen slutade 1-1.[/FONT]
[FONT=Verdana]Bros tränare Johan Karlsson menade att det var Kronoparkens spelare som startade incidenten.[/FONT]
[FONT=Verdana]- Ja, det var åtminstone han som utdelade den första sparken. Vem som började själva ordväxlingen vet jag inte, men vad som än sägs får man aldrig slå någon annan anser i alla fall jag, säger Karlsson.[/FONT]
[FONT=Verdana]Kronoparkens tränare Pavao Deronjic menar att den spelare i hans lag som gav den första sparken har överreagerat, men anser samtidigt att motståndaren sökte bråk.[/FONT]
[FONT=Verdana]Spelaren överreagerade[/FONT]
[FONT=Verdana]- Han var provocerande hela tiden fram till incidenten och sa bland annat att han "skulle pissa på hans mamma", säger Deronjic.[/FONT]
[FONT=Verdana]* Hurvar det med den spelaren som kom in från bänken och utdelade en spark i ryggen på en motståndare som låg ner?[/FONT]
[FONT=Verdana]- Det stämmer inte. Jag och några andra rusade in från bänken men det var absolut ingen som sparkade på någon.[/FONT]
[FONT=Verdana]Lagen har nu två veckor på sig att ge sin version av händelsen innan förbundet beslutar om eventuellt straff.[/FONT]
[FONT=Verdana]- Det sker troligen onsdag om två veckor, säger Pehr-Axel Pettersson på Värmlands Fotbollsförbund. [/FONT]
[/FONT]
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)