Petey21: Ny art på listan: röding - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Petey21: Ny art på listan: röding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Petey21: Ny art på listan: röding

    Åkte med Thomas till Rödtjärn i Björna för att testa lite ädelfiske för första gången i år. Thomas satsade på att meta ruda. Innan vi kom fram öste regnet ner och det åskade ganska bra i horisonten, men när vi kom fram till sjön så lugnade det ner sig och blev riktigt fint. Thomas hann knappt få ut tacklet i vattnet innan kvällens första ruda gjorde sig tillkänna, men tyvärr blev det ingen ruda för honom denna kväll utan endast några missade napp i början av turen.



    Bättre gick det då för mig. Efter en stunds kastande med en blåsilvrig Sölvkroken kunde jag pricka av en helt ny art på listan, min första röding! Det var en trevlig överraskning, fisken var inte speciellt stor utan låg på 4 hekto, men ändå. Hade inte räknat med att få en röding på spinn mitt i sommaren, trodde hellre på öring.



    Och en öring blev det också en stund senare, den högg på ett guldfärgat Toby bara en dryg spölängd från land, och den var i samma storleksklass som rödingen. Så två fiskar blev det, varav en min första röding. Var rätt nöjd med det när vi packade ihop och åkte hem.











    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

    "If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 444 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X