Petey21: Skaplig gös och 7-kilos gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Petey21: Skaplig gös och 7-kilos gädda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Petey21: Skaplig gös och 7-kilos gädda

    Det har av olika anledningar inte blivit så mycket fiske på ett tag, men nu var det äntligen dags att åka ut på Veckefjärden med min kollega Fredrik för lite fiske efter storgäddan. Jag började med en nyinköpt gul/svartrandig Zalt, och på den nöp en liten gädda på 6-7 hekto, bytte sedan till en röd/vit Rapala Super Shad Rap, och på den blev det två gösar, varav den största var rätt skaplig med sina 2 kg. På sista invevningen för dagen högg dessutom en gädda i samma lilla format som den första, även den på Shad Rapen.

    *

    För skeppare Fredrik slutade dagen med två gäddor, den första var i samma storleksklass som mina, men den andra var en grann pjäs på 7 kg och 100+ cm (mättes aldrig). Helt okej fisketur, även om mina gäddor kanske var i minsta laget. Men gösen var rätt fin åtminstone, och en 7-kilos gädda i båten är ju aldrig fel. Här nedanför en bild på min största gös för dagen och Fredriks gädda, hade lite flyt med den sistnämnda bilden eftersom kamerans batteri dog precis när jag skulle ta bilden, hann dock med ett foto åtminstone...

    *



    *





    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

    "If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 444 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X