Manhood: 18/10 Åka bil... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Manhood: 18/10 Åka bil...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Manhood: 18/10 Åka bil...

Lämnade hemmet vid halv nio för vad jag hade tänkt några timmars göstrolling. Var först iväg i min mörtbäck och fångade 25-30 perfekta gösmörtar innan jag körde vidare mot sjön. Väl på plats visade det sig att vattenstånden var 50-60 cm under det normala. Redan normalt vattenstånd i denna sjön brukar innebära problem så det var bara att lägga ner. Väl i bilen kom jag på att jag kanske skulle testa sjön jag så många ggr velat prova. Den låg ju bara 3 mil därifrån... satte kurs norrut och hittade till sist fram till en liten camping. En gammal gubbe som skötte campingen berättade att det skulle finnas ramper tvärs över sjön. Perfekt, köpte fiskekort av gubben och körde runt sjön. Inte fan fanns där någon ramp
    Bara att hoppa in i bilen o köra hem igen.
    In i garaget med storbåten, upp på firman o tog firmabussen, lastade lillbåten och sen tillbaka till mörtbäcken igen. Nu vankades gädda i minisjön så gösmörtarna dög inte längre, tillbaka till bäcken och fixade ett gäng fina mörtar.
    Sen kom den roliga uppgiften att dra båtfan genom skogen fram till sjön.
    Fick i alla fall i båten och var igång med fisket vid 13-tiden. Bara 4-5 timmar senare än planerat. Hur gick fisket då?
    Ett rejält gäng pluttegäddor samt ett förmodat göshugg var allt som hände...

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    www.pikewallis.se

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 261 visningar