I helgen var jag och Lorran nere i Båven och tänkte se om vi kunde reka lite inför hösten,
vi hade spanat lite på det gamla sjökortet som Rickard mekat ihop för att få lite inspiration.
Vi drog ut och gav oss in på nya vatten genom diverse smala, djungelliknande passager och (mycket) låga broar.
Det gav inget direkt resultat mer än ett par snipor och det kändes inte helt rätt, vattnet var...konstigt.
Vi lämnade och drog ut på öppnare vatten, hittade ett gigantiskt natebälte som var i det närmaste kompakt men det var självklart att det skulle finnas fisk där inne – och det gjorde det. :-)
Var för en gångs skull ”kul” att tappa fisk, det såg ut som en buske med viftande stjärt, inte en chans att fastna på krokarna genom allt gräs!
På vägen hem stannade vi till vid en vik där jag tidigare haft god lycka, så även denna gång, Lorran var tveksam till mitt prat men ett dubbelhugg övertygade honom!
Sen tog vi kväll med middag, god dryck och spegelblankt vatten, en helt ok tillvaro.
Vi letade upp ett par vikar till på söndagen, bland annat ett som jag dömt ut innan men det visade sig vid närmare inspektion innehålla fin botten på sina ställen och det stod iaf 5st gäddor inom en radie på 20m, jag tappade en medans Lorran krossade med sin Buster X och hade kontakt med alla – 2 i båten och tappade 3.
Ett bra avslut på dagen så vi drog till stugan, brassade lunch och stack när regnet kom. :-P
/Löwa
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)