Efter att jag och Rickard fixat till trailern så den är fit for fight för St. Anna tog vi det snabba beslutet att dra och testa Åkerssjöarna för att se om det fanns någon Regnbåge hemma.
Det är ett put-and-take vatten 20minuter från Strängnäs och har flera olika små-vatten att fiska i.
Det mesta är Regnbåge men även en och annan Öring planteras in. Kostnaden är 100SEK / dag och övriga regler finns att läsa på deras hemsida.
Vi har i ärlighetens namn inte varit här så ofta och kanske är det fördomsfult pga att rapporterna om fisket nästan aldrig varit bra men man ska som bekant inte alltid lita på vad man hör...
Jonas och Pelle orkade inte vänta på mig och Rickard så dom drog i förväg men det gjorde inte så mycket, kontakt med fisk började inte förens runt 1630-1700.
Vi han knappt kliva ur bilen förens vi såg en fin fisk kasta sig upp ur vattnet! Vi provade att locka den med både spinn-fiske och mete men icke.
Vi sammanstrålade på en klipphäll och där började det genast hända saker, Jonas hade plockat en på 0.85kg precis och vi såg aktivitet i vattnet. Jonas kastar på och som vanligt får han till ett lotto-kast ;-) som passerar mitt framför en jagande fisk och *pang* där satt 1.20kg på kroken!
Under landningen av Jonas fisk har vi glömt bort Pelles mete som helt plötsligt börjar släppa ifrån sig lina med ett tydligt surr, mild panik utbryter och tyvärr släpper den ett par meter från land.
En kul kväll och en bra avslutning på helgen, nu är det ju bevisat att den finns fisk i sjön iaf så vi lär åka dit fler gånger den närmaste tiden.
/Löwa
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)