Vilket fiske han fick uppleva i går morse och i morse, Joakim från Göteborg, när jag guidade honom och hans två kompisar Emil och Jonas på gäddmete i Marmafjärden strax söder om Gävle. På bara tre timmars morgonfiske i går och två timmars fiske i morse landade Joakim totalt en gädda på drygt 5kg, en på drygt 6kg, två på strax över 7kg, en på ca 8kg och en största fisk på nästan 9kg! GRATTIS Joakim!
Emil och Jonas hade inte samma flyt denna gång, man landade ändå varsin fisk på mellan 5 och 6kg. Fisket i Marmafjärden den här tiden på året är förmodligen ett av Sveriges bästa fisken på grov gädda. För att få stor fisk i Marma krävs det dock att man hittar i området och att man vet exakt när fisket är som bäst och hur man ska lura de större fiskarna till hugg. Om man tar bara lite fel på plats, tid och/eller metod kammar man noll.
Jag kan det här fisket bra och tar nu gladeligen emot bokningar för guidningar i Marma nästa år. Notera att jag bara kommer att guida i Marma tio dagar nästa år, så det är alltså hög tid att boka nästa års Marma-fiske redan nu. Inom kort kan du läsa mer om gäddfisket i Marma under rubriken Resor.
PS.* Som du ser nedan så har jag stängt av kommentarfunktionen. Då bloggandet är nytt för mig vill jag inte ta mig vatten över huvudet. Jag använder hellre min tid till att ta med dig på fisketur / Johan* DS.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)