Visdom från Guldberget - GösJonas - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visdom från Guldberget - GösJonas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Visdom från Guldberget - GösJonas

Det händer att visdom från "guldberget" rinner längs med berget och sakta sipprar ner till oss vanliga dödliga... Några rader som kan plockas upp och läsas med vördnad, kraftfulla ord... Det sägs att Obama börjar varje morgon med att öppna fiskenyheter.se för att söka efter denna källa till visdom, det sägs att både Scully och Mulder ritar ett stort X när Oraklet har talat... Ja, exklusivt för er, här kommer ny visdom från "Källan", vår egen Dr. Scheike, "Oraklet" eller som vi kallar honom på lördagskvällarna på Brobaren, Gös Jonas Karlsson...

Läs artikeln här: http://www.fiskenyheter.se/nyheter.php?id=279
    Skitfiske!
    //Johan Wallin

Bra skrivit, och David lundbergs kommentarer är så sanna så sanna. Det enda jag har att säga är att olika fiskar är och kommer alltid att vara mer eller mindre värda. Balans är ordet för att ekologiska system skall fungera. Att det fins brist på tonfisk och ål, gör...eller borde iaf göra dem mer värda.

Dagens kalle-anka-fiskepolitik är patetisk och skuld till mycket. Brist på vilja och kunskap, samt beslut grundade på pengar istället för förnuft är hemskt men dagens verklighet. Jag börjar bara bli så trött på hela skiten, tack alla ni som kämpar för naturen och fiskar. Det jag bidrar med är att förklara vikten av c&r, när alla chockade personer undrar hur jag kan släppa tillbaka fiskar, särskilt de stora...

Hopplöst?

Kommentera

Vem fan heter GÖSJONAS och sen skall vara gäddexpert ?

Jag har faktist en film med honom och han låter inte som en gäddexpert , mera kunnig om fåglar tycker jag
      Senast ändrad av pasi75; 2009-11-21, 21:17.

Kommentera

Pasi 75, du får flytta ner till civiliserade trakter. Där kan du träffa på rätt många storfräsare på gäddfiske.
        Där Gös-Jonas är en av dom kunniga. Finns en uppsjö av storgädd tokar i Stockholm och i omnejd.
        Känner minst ett 40-tal riktigt duktiga gäddfiskare värda namnet. Ronny Anden och Robban är väl dom mest kända för allmänheten. Gös-Jonas. är i nivå med dom. Fast han är nog helt klart giftigast på Jerkfiske tillsammans med Buster.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Hoho en som ej fattat ironin Sluta smutta på ölen Elanen

Kommentera

Precis Robban! Vissa tar sig själva kanske på lite väl stort allvar.

Denna gång har han rätt Jonas.
            Senast ändrad av Erlando; 2009-11-22, 09:35.

Kommentera

Svårt att veta om det var ironi Pasi75. Var annars bara en upplysning att det finns tjockt med grymt duktiga gäddfiskare nedåt i landet.
              Vad jag hört och läst är ju gäddan uppåt landet inte så eftertraktad sportfisk.
              Är ju mer prickfisk som gäller där. Där det till och med planteras i regnbåge för att täcka upp fisket efter laxartad fisk fast det finns många älvar och andra vatten med vild fisk. Gäddklubbnings tävlingar ligger ju inte många neråt landet. Antagligen blir det då mer gäddfiskare av rang. När man ser på gäddan med andra ögon.

Kommentera

Elanen; det finns duktiga fiskare här uppe i norr med. Jag betraktar själv Pasi som en god gäddfiskare. Tror en bidragande orsak till att det finns fler duktiga fiskare i södern är att nästan 90% av sveriges befolkning bor söder om norrland med.

Tro mig, jag känner väldigt många norrbottningar som älskar gäddfiske!
                http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Morta, visst finns det undantag. Det har jag heller inte påstått. Har släktingar i Luleå. Och gädda är inget som kommer på matbordet där inte. Kallar man sig Gäddslaktaren som en viss person här på Fiskesnack och bor i Byske. Så stämmer det nog ganska bra in på hur många som satsar på gäddfiske i norr kontra laxfisk. Sen om det bor fler nedåt landet är ganska oväsentligt.
                  Om man har andra normer för en viss art (gädda). Då kan det aldrig bli allt för många gäddfiskare av god rang som ser gädda likvärdigt med en fisk med prickar.

Kommentera

Vet inte vilken statistik Elanen har, men jag tror nog det finns fler ryssjor och gäddhatare i södern kontra norr , Men statistikt efter folkmängden så är det sämre för oss norrlänningar. Men skall vi gå efter statistik efetr folkmängd så är det nog fler duktiga fiskare här i norr kontra söder

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
                    12 svar
                    3 800 visningar
                    3 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
                    87 svar
                    6 255 visningar