Pressrelease: SMSFiske lanseras ny fiskekortstjänst för mobiler - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pressrelease: SMSFiske lanseras ny fiskekortstjänst för mobiler

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ideén är smart och det skulle vara väldigt smidigt med att köpa fiskekort över sms men tycker ändå det finns för många brister i den enligt mig, men folk tycker ju olika!

/Anton

Kommentera

Ursprungligen postat av asvensson Visa inlägg
      Ideén är smart och det skulle vara väldigt smidigt med att köpa fiskekort över sms men tycker ändå det finns för många brister i den enligt mig, men folk tycker ju olika! /Anton
      Hmm..... Berätta gärna vad "Många brister" är så att vi kan börja fundera ut smarta lösningar för att råda bot på det.

Om du åsyftar risken att "panikköpa" fiskekortet vid åsyn av kontrollant, är det inte en brist i systemet, det är en svår moralbrist och defacto lagbrott hos sportfiskaren och knappast något som blir varken sämre eller bättre av ny teknik.

Men eftersom du säger brister (plural) så vill vi gärna få ta del av resten av din lista...

Kommentera

Ursprungligen postat av asvensson Visa inlägg
        Ideén är smart och det skulle vara väldigt smidigt med att köpa fiskekort över sms men tycker ändå det finns för många brister i den enligt mig, men folk tycker ju olika!

/Anton
        Folk som tjuvfiskar på det sättet kommer att göra det varesig kortet köps med sms eller hos en person.

Kommentera

Thomasivarlden: Jag tog nog i lite för mkt när jag skrev "många brister" men det är väl mest det att jag tycker det blir enklare att tjuvfiska om man köper fiskekort via sms. Om man kollar andra sidor där man kan betala saker med sms tex lunarstorm och sånt man satt på när man var liten så vet jag att då var det många som lyckades komma på något sätt att missbruka det på, att få saker utan att betala något! Tror det kan bli likadant med detta, att någon kommer på ett sätt att få fiskekortet till mobilen utan att behöva betala för det. Visst jag kan ha fel, Men det hade varit väldigt intressant att pröva det och se hur det funkar, om folk köper mer fiskekort än förut och jämföra med hur många fiskekort det köptes per år förut.

I dom vatten ni prövat detta, hur har det funkat där? Har dom köpt mer fiskekort?

Sg: Ja visst kommer dom göra det, men det blir enklare med detta tycker jag, då finns det fortfarande en chans att dom klara sig om man är ute på sjön och man kan köpa fiskekort över sms! Om man bara kan köpa det på land så finns det ingen chans att du klarar dig ute på sjön om fiskekontrollant kommer och kollar.

/Anton

Kommentera

Tycker det verkar jättebra. Helt självklart att det går att fuska men tror att betydligt fler kort skulle bli sålda vilket vore bra. Vill man tjuvfiska är det inga problem ändå på de allra flesta ställen. (finns kanske undantag men så förfärligt många kontrollanter finns det inte på så många ställen!?)

Kommentera

Synd att tjänsten inte stödjer utländska operatörer än, i alla fall här i småland så är det väldigt mycket danskar och tyskar som fiskar.

/Jonas

http://www.efiske.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonas-N Visa inlägg
                Synd att tjänsten inte stödjer utländska operatörer än, i alla fall här i småland så är det väldigt mycket danskar och tyskar som fiskar.

/Jonas

http://www.efiske.se
                Vi har uppgraderat vår tjänst och har numera stöd för utländska operatörer om behov finns.

Kommentera

Ursprungligen postat av thomasivarlden Visa inlägg
                  Vi har uppgraderat vår tjänst och har numera stöd för utländska operatörer om behov finns.
                  Då är det kanske dax att översätta sidan till tyska och engelska.
                  How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
                  12 svar
                  3 808 visningar
                  3 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
                  87 svar
                  6 268 visningar