Lördagen den 29 mars öppnar vi vår jättebutik på över 5.000 m2! Profiler som Trumman, hela Loopgänget, Luc Coppens och Andy Little från Fox m fl kommer att finnas på plats. Kom du med!!
Denna pressrelease har gått ut idag:
"Den 29 mars öppnar BeOutdoor Europas största outdoorbutik med inrikting på sportfiske. Butiken är på 5 200 m2. Etableringen sker i nysatsningen Slagsta Gate (gamla Slagsta Strand Köpcentrum) i södra Stockholm.
BeOutdoor som ägs av Fishit Outdoor Products AB är idag Sveriges ledande sportfiskekedja med 9 butiker (Fiskekompaniet, Berras Sportfiske och M&M), postorder och e-handel . Nu öppnar vi BeOutdoor XL, en idé inspererad av de stora butikerna i USA.
VD Johan Rolander säger ”Vi har letat lokaler i 2 år i södra storstockholm och att hitta tillgängliga lokaler i den här storleken är inte lätt, då utbudet är i stort sett obefintligt. Vi är nu mycket nöjda med att etablera oss i Slagsta Strand som har alla förutsättningar att bli en succé, med tanke på närheten till E4:an, parkeringsmöjligheterna och skyltläget med 75 000 bilar om dagen som passerar. Läget bör tilltala alla i Sverige som vill besöka oss, det är enkelt att hitta. Att Tysklands byggjätte Hornbach lägger sig tvärs över E4:an, visar också att området är på tillväxt och har delvis varit avgörande för vårt beslut.”
”Att Slagsta Strand köpcentrum med en stark ägare som Kungsleden också ändrar profil på fastigheten känns betryggande och det nya namnet Slagsta Gate visar att man vill skapa en ny satsning med nya idéer”.
”Med vårt utbud och inriktning är vi helt unika i Europa och vi kommer att locka långväga besökare. Att detta är en stor händelse i Europa är vi medvetna om, då det kommer besökare från England, Tyskland, Holland, Polen, Italien och Finland till invigningen”.
”Trots att sportfiskebranschen och outdoorbranschen är förhållandevis anonym i många sammanhang, är utövandet endast inom sportfiske den största hobbyn i Sverige, med totalt sett 1 miljon utövare. Med vårt nya koncept räknar vi med att ytterligare 2 miljoner människor intresseras av de produkter som vi säljer.”
I butiken BeOutdoor XL finns bland annat båtar, vattensport, fyrhjulingar, motocross, kajaker, kläder, skor och fiskeartiklar. I anläggningen finns också en eventdel på ca 500 m2 med golfsimulatorer, skjutsimulatorer, fiskesimulatorer samt restaurang och café. Det finns också kastbanor för de som vill testa flugspön och en betespool på 9 meter där man kan prova beten. Slagsta Strand kommer också härbärgera BeOutdoors e-handel och logistikcentral för hela koncernen.
Under öppningsdagen kommer många profiler från Sportfiskesverige finnas representerade men även internationella storheter som Luc Coppens (Holland) och Andy Little (Storbritannien)."
Denna pressrelease har gått ut idag:
"Den 29 mars öppnar BeOutdoor Europas största outdoorbutik med inrikting på sportfiske. Butiken är på 5 200 m2. Etableringen sker i nysatsningen Slagsta Gate (gamla Slagsta Strand Köpcentrum) i södra Stockholm.
BeOutdoor som ägs av Fishit Outdoor Products AB är idag Sveriges ledande sportfiskekedja med 9 butiker (Fiskekompaniet, Berras Sportfiske och M&M), postorder och e-handel . Nu öppnar vi BeOutdoor XL, en idé inspererad av de stora butikerna i USA.
VD Johan Rolander säger ”Vi har letat lokaler i 2 år i södra storstockholm och att hitta tillgängliga lokaler i den här storleken är inte lätt, då utbudet är i stort sett obefintligt. Vi är nu mycket nöjda med att etablera oss i Slagsta Strand som har alla förutsättningar att bli en succé, med tanke på närheten till E4:an, parkeringsmöjligheterna och skyltläget med 75 000 bilar om dagen som passerar. Läget bör tilltala alla i Sverige som vill besöka oss, det är enkelt att hitta. Att Tysklands byggjätte Hornbach lägger sig tvärs över E4:an, visar också att området är på tillväxt och har delvis varit avgörande för vårt beslut.”
”Att Slagsta Strand köpcentrum med en stark ägare som Kungsleden också ändrar profil på fastigheten känns betryggande och det nya namnet Slagsta Gate visar att man vill skapa en ny satsning med nya idéer”.
”Med vårt utbud och inriktning är vi helt unika i Europa och vi kommer att locka långväga besökare. Att detta är en stor händelse i Europa är vi medvetna om, då det kommer besökare från England, Tyskland, Holland, Polen, Italien och Finland till invigningen”.
”Trots att sportfiskebranschen och outdoorbranschen är förhållandevis anonym i många sammanhang, är utövandet endast inom sportfiske den största hobbyn i Sverige, med totalt sett 1 miljon utövare. Med vårt nya koncept räknar vi med att ytterligare 2 miljoner människor intresseras av de produkter som vi säljer.”
I butiken BeOutdoor XL finns bland annat båtar, vattensport, fyrhjulingar, motocross, kajaker, kläder, skor och fiskeartiklar. I anläggningen finns också en eventdel på ca 500 m2 med golfsimulatorer, skjutsimulatorer, fiskesimulatorer samt restaurang och café. Det finns också kastbanor för de som vill testa flugspön och en betespool på 9 meter där man kan prova beten. Slagsta Strand kommer också härbärgera BeOutdoors e-handel och logistikcentral för hela koncernen.
Under öppningsdagen kommer många profiler från Sportfiskesverige finnas representerade men även internationella storheter som Luc Coppens (Holland) och Andy Little (Storbritannien)."
Kommentera