Vad är det med vädret... i förmiddags fick jag leverans av en spole från roro till min Shimano Curado BFS... solen sken och det fläktade lite lagom med cirka 1-2 m/s... en god vän kom förbi som inte har något intresse alls för fiske så jag la undan spolen efter en snabb inspektion... vi fikade och pratade en massa och jag sålde en av mina bilar till vännen...
När så vännen bestämmer sig för att åka sätter jag mig och spolar på dryga 50 meter Stroft Color o färgen Yellow flourescent och knyter på ett beteslås i änden... greppar en liten rapala med sked lika stor som wobblern... den är utan krokar och väger strax under 4 gram och går ut på mitt kastdäck (altanen) och möts av kastvindar i sidled mellan 4-7 m/s!!!!
VA FAN!
När så vännen bestämmer sig för att åka sätter jag mig och spolar på dryga 50 meter Stroft Color o färgen Yellow flourescent och knyter på ett beteslås i änden... greppar en liten rapala med sked lika stor som wobblern... den är utan krokar och väger strax under 4 gram och går ut på mitt kastdäck (altanen) och möts av kastvindar i sidled mellan 4-7 m/s!!!!
VA FAN!
Kommentera