Sportfiskemässan 2019. TPF berättar. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiskemässan 2019. TPF berättar.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sportfiskemässan 2019. TPF berättar.

Årets sportfiskemässa blev precis så bra som det någonsin kunde blivit.

Min plan var att ha tävling, ha nya produkter till salu, ni vet som aktiviteter och full baluns. Även Sveriges Snyggaste Betesbyggare skulle köras var min plan.

Men sen är livet som det är, tycker det har varit lite för mycket dödsfall i min närhet, och just på mässinvigningsdagen, blev datumen som det bestämdes att min farfar skulle begravas. Sen kommer roligt, jobb, jobb och familj som är roligt men “stjäl” tid.

Så luften gick lite ur mig. Var inget skoj att planera roliga saker när man inte är på “roliga saker”-humör.

Så jag velade lite om jag skulle ställa ut “mig själv” eller faktiskt bara vara besökare iår. Jag valde det förstnämnda.

Så från djupaste Dalsland och metropolen Bengtsfors startade jag min resa mot Jönköping på mässöppningsfredagen.

Vackra Lelång visar upp sig i soldränkt eftermiddagsskrud.

.

Sen var det fantastiskt trevligt och skönt, precis som Sportfiskemässan brukar vara. Social, varm och massor med folk.

Kändes så skönt att tänka på annat hela helgen. Sportfiske är för mig ett andningshål, samma lika med mässan. Så skönt att hänga med vänner på Communitygatan och Betesbyggargatan, men också alla andra i branschen. MEN självfallet mest mäktigt glad för trevliga, underbara och fantastiska besökare som kommer fram och visar beten de knepat ihop hemma. Eller de som hade med sig sjökort och ville få gäddguidning om var de skulle fiska, eller för all del bara ville snacka gädda och livet i största allmänhet. Ni alla äger!

Patha från Gäddsällskapet går iväg och håller i snöret för barn. Det slutade med att ett litet flickebarn sparkade Patha på benet “-Du ska inte vara här”.  Haha!

.

Sen blev det blev en del köp på mässan, det ska jag inte skjuta under stol med. Så är det alltid, “-Jag ska inte handla något, bara klämma och känna lite”, klassisk tankefras som jag nog tror många känner igen sig i. Men köpa bara bra saker i alla fall, haha!

Tror många gick hem med en Mouse från Maurizio ”Miura” Carini´s samarbete med CWC. Originalen tog de skapliga 1000:- för. Jag köpte massa annat skoj istället.

.

CaesarLures arbetsmyra Tuttis sträcker på sig i en klassisk finsk Smurffi-pose (RosarioFadexer var ute och dansade salsa på stora scen när denna bild togs). Missade ni Mickes beten tycker jag ni ska spana in dem. De ökar fiskfångarchanserna med 17,9 procent i nordlig vind, 28,3 procent i sydsydvästförhållanden.

.

Betesbyggargatan är en kioskvältare på mässan. Tror det var där jag spenderade mest tid. Hann inte med att gå runt så mycket på mässan som jag önskade.

.

Bytte till mig och fick en del fina saker också. En mössa mot en golf/fiskehandduk från Gäddsällskapet Uppsala Pike Brigade exempelvis.

Mössa mot fiskehandduk. Perfekt! Finns ett fåtal mössor kvar efter mässan, så är du sugen på TPF-couture så vänd ett mejl: thepikefather@hotmail.com.

.

Anders Perols och nämnda Gäddsällskap som fixade kaffe hela mässan och bjöd på många skratt. Det uppskattas! Sen var FiskeFürAlle där också, även om de inte var där, så var de där. Som besökare fast ändå som utställare, aningens oklart, men jag uppskattade det iaf.

Jag hade äran att visa upp Holme och CaesarLures beten som Bjerks målat och lackat. Beten som budades på och såldes till förmån för Cancerfonden. Sjukt fina!

Auktionen slutade på 1800:-, aningens billigt kan jag tycka.

.

Alltid lika heta bassängen var också på plats. Har ni inte upplevt den tidigare bör ni göra det!

.

David Hed målade på plats. Sjukt skicklig kille och motivet är 10 av 10 gäddor möjliga i betyg.

.

Den kanske galnaste presenten stod Kricke “KH-Lures” Högberg för. Han hade haft en tävling där de tävlande skulle gissa vilken personlighet i fiskevärlden som han tatuerade ngt kring på rumpan. Rätt svar ser ni nedan. Min “signaturfras” och min logga i fri tolkning. Så jäuvfla roligt, konstigt och speciellt. Men nu är vi tre i världen som har TPF-loggan på våra kroppar.   

.

Mässan är över för 2019, men nu har jag redan börjat ladda inför 2020. Ett år som kommer gå till historien!   

.

Sist men inte minst vill jag rikta ett stort tack till två tjejer som är underbara och gör detta evenemang så bra som det är!

Agge & Annika, ni är bäst! 

.

Allt gott!

//TPF

Läs mer på bloggen
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 806 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 267 visningar