Dubblett i silver - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dubblett i silver

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dubblett i silver

Våren har smugit sig på under veckan. När solen tittar fram kan den värma ordentligt och ganska snabbt glömmer man de senaste veckornas regnande. Idag var tiden knapp så det fick bli närmaste möjliga rev. När jag är på väg ner mot vattnet känner jag att vinden friskar i ordentligt och när solen bryter igenom molnen känns det riktigt lovande. Jag fiskar av första delen av revet men endast en liten obekräftad stöt. Några svanar som äter sätter stop på min planerade fiskväg så jag tar en omväg och testar revet längre fram.

Vattnet är klart men rejält med rörelse vilket inger hopp. Samtidigt går solen i moln och jag hinner tänka att det minskar mina chanser. Jag föredrar det omvända när solen bryter igenom molnen då det känns som öringen kan passa på att jaga då. Men ganska snabbt blir jag motbevisad när en fisk suger tag i draget. Det är en riktig silvertorped runt måttet som tar luftsprång efter luftsprång. Trots att fisken inte är så stor har jag svårt att få styr på den och efter en stund lossgör den sig själv. I hopp om att utnyttja stunden fortsätter jag fiska av samma sträcka. Ganska snabbt känner jag att ny fisk är efter och nafsar på draget. Ett lite längre vevstopp och nästa fisk satt där. Lite mindre men lika pigg. Efter en kort fight fick den simma vidare. Samtidigt känner jag att vinden mojnat. Jag tar en handfull kast till, men det är tomt igen. Men efter ca 50 minuters fiske måste jag avbryta för att ge mig hemåt. Dock fullt nöjd med resultatet och glad för att ha bekräftat möjligheterna på ett rev som ligger nära där jag bor.

Läs mer på bloggen
    Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 244 visningar