Status for båtrampen på Kadettangen, Sandvika - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Status for båtrampen på Kadettangen, Sandvika

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Status for båtrampen på Kadettangen, Sandvika

Jeg fikk spørsmål om jeg visste noe om status på båtrampen på Kadettangen, så da dro jeg for å sjekke.

Før Bærum kommune satte i gang med omleggingen av hele Kadettangen brukte jeg rampen her fra tid til annen. Her med min Silver Colibri tilbake i 2013;
    Ahh, de gode gamle dager.
    Den gamle rampen var rett og slett elendig. Den var både for slakk så båten måtte dyttes av hengeren, og for kort så på lavvann stod hengeren utenfor betongen. Legg til at parkeringen ikke var tilrettelagt for bil med henger, og denne rampen var en ren nødløsning for min del.

De siste årene har rampen vært stengt på grunn av ombyggingen der det er anlagt badestrand, friområde og stupetårn. Men nå nærmer det seg og slik ser rampen ut pt:
    Rampen er ikke ferdig øverst, og er sperret med betongblokker
    Men resten av den ser veldig bra ut.
    Den nye båtrampen er gedigen, og vil være et løft for sportsfiske med utgangspunkt fra Kadettangen i Sandvika. Den er bred nok til at alt og alle bør kunne rygge ned, akkurat passe bratt og skikkelig lang. Dette ser veldig lovende ut, så da er det bare å håpe at kommunen åpner den for almenheten igjen, og at parkeringsplassen tilrettelegges for bil med tilhenger. Undertegnede er invitert til infomøte med kommunen om hele sjøsiden av Sandvika, og da vil jeg selvfølgelig pushe på slik at denne flotte båtrampen virkelig kan brukes av sportsfiskere også i praksis.

Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 779 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 237 visningar