Minitur i Vansjø 14.10.18 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minitur i Vansjø 14.10.18

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Minitur i Vansjø 14.10.18

Igjen må tanken på heldags fisketur skrinlegges, og plasteret blir en minitur. Denne gangen til Vansjø og med barn.

Det var meldt gode 9 sekundmeter på Tyrifjorden så minituren måtte legges et sted der vi kunne være i le. Siden det er lenge siden sist jeg har vært i Vansjø, og Vansjø nettopp er godt egnet som gjemmested for vind, ble turen lagt dit. At Vansjø er fiskerik og derfor godt egnet for fisketur med barn, er en soleklar bonus.

Trygt gjennom Nåløyet og på vei østover.
    Allerede ved båtrampen så jeg at det var veldig lavt vann. Skal du ut i Vansjø nå må du følge med for det kommer frem mange "nye" skjær med så lav vannstand. I dybdekartet hos Dybdekart.no er nullpunktet satt til 24,83 i forhold til NVEs måler for vannstand i Vansjø. Den samme måleren viste 24,30 nå, med andre ord er vannstanden 53 centimeter under kartets nullpunkt. Det er defintivt forskjellen mellom å komme frem der man er vant til i Vansjø, og katastrofe.... Vi unngikk heldigvis katastrofer denne gangen, men det var med nød og neppe jeg kom meg gjennom Nåløyet med Starwelden.

Vi hadde bare et par timer til rådighet i dag, og med to barn som skal fiske blir det litt begrenset hvor effektiv man får vært. Desverre fikk ikke ungene fisk i dag, selv om det var så nære på det er mulig å komme. Erica hadde flere kontakter og er blitt riktig flink til å håndtere fiskeutstyret og jiggfiske.
    Ikke helt enkelt å jiggfiske i vind.
    Eine var også borti fisk i dag, en gjedde som kappet sena og tok med seg jiggen i samme slengen. Han klarer så vidt det er å håndtere abbortstangen min, så lenge jeg kaster ut for ham. At det kan bli litt konflikter når begge ungene skal fiske fra samme hjørne av båten får så være.
    Ivrige er de i hvertfall.
    Status i båten ble bare en liten abbor, men det ble uansett endel action på de timene vi hadde til disposisjon, så det var en bra tur.
    På tide å kjøre mot båtrampa igjen.

Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar