Två tior i våren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Två tior i våren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Två tior i våren

Det låg snö länge. *Mycket snö. Det blev plötslig väldigt varmt och Maj blev en stekhet sommarmånad. Snösmältningen gav höga vattenflöden och störde fisket på många ställen och i vissa fall kändes det också bra tycker jag. Platser som ofta utsätts för högt fisketryck fick vila en stund.
    En fin fisk får simma tillbaka. Erik fångade det så fint på bild.
    Jag har inte fiskat så mycket men jag har förvaltat tiden på bästa vis. I första hand, skall jag ärligt säga, så har jag inte så stort *behov av bra resultat när jag fiskar. Jag försöker självklart lura stora fiskar och det är en stor del av drivkraften. Jag försöker hitta nya platser, är nyfiken på alla sätt och vis, *funderar mycket på vart drömfisken finns och hur man kan lura den. Jag kan aldrig känna att det är ett misslyckande att åka ut. Det är alltid värdefullt, spännande *och lärorikt!
    Jag och Erik (foto) spinnfiskade i en varm vårkväll. Jag lyckades lura denna på 10,85kg 116-117cmDet blev svalare. Jag testade ett vatten där bara fiskat ett fåtal gånger. Jag har haft fina kontakter där och denna gång var inget undantag. 10,1kg 115cm.Fisken ligger skönt på avkrokningsmattan.*Nu är nog den riktiga sommaren på intåg. Semestern är snart här!
    /joel

Läs mer på bloggen
    fiskepojken.

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 806 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 267 visningar