Sweden VS Denmark v2 2018-06-19 09:56 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sweden VS Denmark v2 2018-06-19 09:56

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sweden VS Denmark v2 2018-06-19 09:56

Då var man hemma från ännu ett trevligt event, denna gång var vi på danskarnas sida i ett av deras vatten.
    Tävlingen hade samma upplägg som i fjol i Sverige med största fisk samt total i kilo.
    Här var det dock några fler arter dom stoppa in som största mal samt stör.

Jag och Fredrik som jag fiskade med förra gången körde från Sverige fredag middag och efter en väldans massa motgångar och stopp. Som missad öl, kläder och kontanter försenade oss till utlottning av swimen så vi tog ett med mest skugga som var ledigt då det skulle hålla sig på 30 grader hela helgen.

Det tog inte lång tid efter utlägg innan första stören var landad och så fortsatte det för oss hela natten, de här starka fiskarna gjorde totalt kaos med våra utlagda spön vid landning x antal gånger under natten.

20+
    Trötta som svin efter ca 15 landade störar första dygnet och varendaste en på mina spön konstigt nog, jag tar och knyter 3 riggar till Fredrik och efter några minuter landar han sin första stör.
    Äntligen! Nu är han med han också plötsligt mitt på dagen får jag ett väldans run precis när vi satt oss.

Det slutar och jag går tillbaka till stolen när det drar iväg igen. Jag lyfter spöt och känner fast fisk och efter alla störar var man kanske inte så nätt på drillningen så jag pressade in fisken ganska hårt tills vi ser fisken ca 30 meter ut.
    Det är en karp det är karp!?! Skriker vi båda samtidigt =)
    Benen blev som halvkokt spaghetti då ingen hade landat någon karp än samt att detta var trots allt min första danska karp och den såg fin ut!
    Väl landad och fotad och vägd satte vi oss i någon enstaka sekund innan det blev dubbelhugg nr 3 typ och ytterligare två störar landade.

13+
    Fredrik kämpade på och började landa fisk på fisk nu var det hans tur att landa en karp och vilken bjässe 16+ som blev hans nya PB en riktigt tjock spegel. Detta resultera i att vi låg på första plats igen.

16+
    Men slutade det där?
    Nej!
    Nu smäller jag på något igen och det visade sig vara den största stören också så nu leder vi på både mest karp, störst karp och störst stör alltså total utklassning och så slutade helgen med fast vi åkte hem från sjön 4 timmar innan tävlingens slut då vi ej hade sovit på 40 timmar och hade en bra väg hem.

27+ Störig stör
    Kan inget annat än tacka Fredrik som kompanjon och alla inblandade för ännu ett trevligt event!

Läs mer på bloggen
    Slaaack Liiiines!!!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 801 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 259 visningar